معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: ایران تا سه سال قبل در فساد اداری و فضای کسب و کار سقوط آزاد داشت.
کد خبر: ۲۹۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵ 08 September 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:حجت الله ميرزايي كه براي شركت در جشنواره تقدير از تعاونگران برتر فارس به شيراز سفر كرده بود افزود: شركت هاي تعاوني تشكيل شده در ايران عمدتاً شركت هايي كوچك هستند و به همين دليل به سلامت اقتصادي، اداري و همچنين فضاي كسب و كار حساس اند.
 
وي با بيان اين كه تا دو سه سال قبل تعاوني ها، از فضاي مناسبي براي فعاليت برخوردار نبودند افزود: تا سه سال پيش ايران در فساد اقتصادي دچار سقوط آزاد بود و رتبه اش از رتبه 66 جهان در مبارزه با فساد اقتصادي به رتبه 168 جهان رسيد يعني فقط 8 كشور در دنيا از ايران فاسدتر بودند.
 
وي گفت: همچنين رتبه ايران در بهبود فضاي كسب و كار از رتبه 88 به 152 تنزل يافت و در سنوات 84 تا 89 نيز فرار سرمايه ها 125 برابر شد.
 
ميرزايي بيان داشت: متاسفانه در يك دوره طولاني با وجود برخورداري كشور از شگفت‌ترين درآمدها متاسفانه رشد اشتغال اتفاق نيفتاد و تورم 35 درصدي بسياري از بنگاه ها را تعطيل كرد و نرخ ها بالاي بيکاري را رقم زد.
 
معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي تاكيد كرد: خوشبختانه در اين سه سال تلاش دولت به افزايش اعتماد مردم به نظام بوده كه يكي از اين راهها، بهبود فضاي اقتصادي است.
به گفته وي، شاخص كسب و كار در اين سه سال، ارتقاي 32 رتبه‌اي پيدا كرده و تورم نيز كاهش 30 واحد درصدي داشته است.
 
ميرزايي در بخش ديگري از سخنان خود بر لزوم افزايش اعتماد مردم به تعاوني ها تاكيد كرد و گفت: اعتماد مردم سرمايه اجتماعي است و میتوان با اين سرمايه و با استفاده از فعاليت بهينه شركت هاي تعاوني، حوزه كسب و كار را رونق داد.
 
به گفته وي، شركت هاي تعاوني با سابقه 160 سال فعاليت، يك ميليارد نفر در دنيا عضو دارند و در ايران نيز يك ميليون نفر در شركتهاي تعاوني اشتغال دارند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۸
وجالب انکه رییس دولت فساد ازادنه به هر جا میرود واز دست اوردهای خود مداحی میکند
ودلواپسان اورا یاری میدهند
رسوا خواهید شد به فضل الهی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار