استفاده از سفره پارچه ای به جای نایلون در نانوایی
مهندس منوچهر جوکاران کارشناس بهداشت محیط و کارشناس ارشد محیط زیست معاونت بهداشت دانشگاه گفت : این روزها افراد زیادی جهت خریدهای روزانه معمولا از کیسه های نایلونی استفاده می کنند و استفاده از این کیسه ها در موقع خرید نان نیز رایج شده است.
کد خبر: ۲۹۰۹۴۰
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۰ 05 September 2016
جوکاران با بیان اینکه  کیسه های نایلونی عموما از مواد نفتی و شیمیایی تولید می شوند ، افزود : قرار دادن نان به صورت داغ در داخل این نایلونها ، می تواند با تعریق و بخار آب احتمال آلودگی سطحی شیمیایی در نان ایجاد نماید .

 news.2940.jpg
 
به گفته وی بخار آب ایجاد شده می تواند باعث زود بیات شدن نان گردد و بیات شدن نان باعث تغییر طعم و بو ، کاهش ماندگاری و افزایش دور ریز نان می شود.

کارشناس بهداشت محیط با اشاره به اینکه بخار آب ایجاد شده می تواند زمینه را برای رشد کپک ها ایجاد کند اظهار داشت : بعضی از سموم مترشحه از این کپک ها می تواند باعث سرطان در انسان شود.

 http://webmail.tabnak.ir/?_task=mail&_action=get&_mbox=INBOX&_uid=134&_part=3&_mimewarning=1&_embed=1
 
وی گفت : مصرف نان کپک زده برای سلامت انسان مطلوب نیست و حتی نانهای کپک زده برای مصرف دام به علت انتقال سموم از گوشت و شیر آن به انسان ممنوع می باشد.

جوکاران در خصوص نگهداری نان گفت : بهترین روش نگهدای نان ، خنک کردن مناسب و قرار دادن در سفره های پارچه ای است که در جهت فرهنگ سازی استفاده از این سفره ها توسط مردم ، طرح جایگزینی آن به جای کیسه های نایلونی از طرف معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا با توزیع 200 سفره پارچه ای در 10 نانوایی منتخب اجرا شد و این طرح در دو مرحله دیگر نیز ادامه خواهد یافت.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Australia
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۵
آخه 200 سفره به شهر فسا که بیش از 90 هزار جمعیت دارد، به چند خانوار میرسه؟
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
بالاخره کار بجا وشایسته ای هست جهت فرهنگ سازی و آگاهی عموم مردم. قرار نیست که به همه سفره بدند. همین که مردم آگاه بشوند وخودشون اقدام به تهیه سفره کنند کافی هست. عزیزم
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
بلاخره همین که به فکر سلامت انسانها هستید سپاسگذاریم.
شهرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
ما توقع داریم همه چیز مفتی باشه بابا این یه راهکاره عدهای توقع دارن با گرفتن نان 2000تومان هم بدن برو بابا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار