راه‌اندازی مجدد پروازهای بریتیش‌ایرویز در مسیر لندن-تهران، بهانه‌ای شد تا پایگاه خبری «اینترنشنال بیزنس تایمز» در گزارشی، با به تصویر کشیدن زیبایی‌های ایران، گردشگران انگلیسی را برای سفر به کشورمان تشویق کند.
کد خبر: ۲۹۰۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۱ 03 September 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: اولین پرواز مستقیم خطوط هوایی «بریتیش ایرویز» پس از چهار سال وقفه ساعت 9:10 شب پنجشنبه (اول سپتامبر) فرودگاه «هیترو» لندن را به مقصد تهران ترک کرد.

وب‌سایت «اینترنشنال بیزنس تایمز» با اشاره به این اتفاق مثبت نوشت: گردشگری ایران رو به شکوفایی است و بازدیدکنندگان از جاذبه‌هایی که ایران برای ارائه دارد، شامل بناهای باستانی، سواحل زیبا و مناطق ویژه اسکی معروف شگفت‌زده خواهند شد.

ایران به لطف داشتن بناهای تاریخی و 2500 ساله پرسپولیس در نزدیکی شیراز و همچنین معماری ایرانی اسلامی قرن شانزدهم اصفهان، در سال 2015 میلادی در صدر فهرست مقاصد گردشگری دو نشریه گاردین و فایننشال‌تایمز قرار گرفت.

در زیر تصاویر انتخایی «اینترنشنال بیزنس تایمز» از زیباترین جاذبه‌های گردشگری ایران آورده شده که باید در برنامه سفر هر گردشگری در ایران قرار داشته باشد.

1) دماوند بلندترین کوه ایران و خاورمیانه است. این کوه آتشفشانی در رشته کوه البرز در نزدیک سواحل جنوبی دریای خزر و در 60 کیلومتری شمال غربی تهران واقع شده است.

2) شهر کهن اصفهان که از سال 1598 تا 1722 پایتخت ایران بوده است، یکی از زیباترین شهرهای جهان است که مهم‌ترین شهر گردشگری ایران نیز محسوب می‌شود. خیابان‌های سرسبز، کاشی‌های زیبا و رنگ‌آمیزی شده با دست و معماری اسلامی معروف اطراف میدان نقش جهان، در میان شهرهای ایران بی‌همتاست.

میدان نقش جهان که ثبت میراث جهانی یونسکو است، از بزرگترین میدان‌های شهری در جهان است که میزبان چندین اثر منحصر به فرد چون مسجد امام (ره)، مسجد لطف‌الله، عمارت عالی قاپو و بازار سنتی است.

3) بازار اصفهان، یک خیابان سرپوشیده دو کیلومتری که شهر قدیم اصفهان را به بخش جدید متصل می‌کند و از قدیمی‌ترین و بزرگترین بازارها در خاورمیانه محسوب می‌شود.

4) مسجد امام که به عنوان میراث جهانی ثبت شده در یونسکو در میدان نقش جهان در اصفهان قرار دارد و یکی از شاهکارهای معماری ایرانی محسوب می‌شود و موزاییک‌های شگفت‌انگیز و نوشته‌های نستعلیق آن بسیار چشم‌نواز است.

5)عمارت فوق‌العاده زیبای عالی قاپو که در میدان نقش جهان و در مقابل مسجد شیخ لطف‌الله در اصفهان قرار گرفته است.

6)مسجد شیخ لطف‌الله که در اوایل سده 1600 ساخته شد و یکی از چهار بنایی است که در میدان بزرگ نقش جهان اصفهان خودنمایی می‌کند. این مسجد مرمری با کاشی‌های زیبا و خطوط نستعلیق مزین شده است.

7)پل الله‌وردی‌ خان اصفهان معروف به سی‌وسه پل که در دو ردیف موازی بر روی زاینده‌رود قرار دارد.

8)در قرن هفدهم اصفهان خاستگاه حدود سه هزار برج فوق‌العاده‌ای بود که برای کبوترخانه‌ها ساخته شده بودند. در حال حاضر حدود 300 مورد از اینها در سراسر این شهر باقی مانده است.

9)پرسپولیس که در زمان داریوش اول که در سال 518 قبل از میلاد بنا نهاده شد، پایتخت امپراطوری هخامنشیان و در 70 کیلومتری شمال شرق شهر شیراز قرار دارد.

10)تهران اگرچه زیباییِ معماری اصفهان و تاریخ پرسپولیس را ندارد، اما مجموعه‌ای از رستوران‌ها، کافه‌ها، موزه‌ها و گالری‌ها را دربرگرفته و در کوهپایه‌های البرز فرصت خوبی برای پیاده‌روی‌های فوق‌العاده فراهم کرده است.

11)برج میلاد به عنوان ششمین برج بزرگ دنیا با ارتفاع 435 متر با رستوران گردان، فرصت بی‌نظیری برای تماشای پایتخت ایران را فراهم کرده است.

12)کاخ گلستان به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده در یونسکو در تهران، بخشی از مجموعه سلطنتی سابق است که شامل کاخ‌ها و موزه‌های متعددی می‌شود که تالارهای آینه در آن به شکل زیبایی مزین شده‌اند.

13)دربندسر در 60 کیلومتری شمال شرق تهران، یکی از جدیدترین پایگاه‌های تفریح برفی در ایران است که انواع ورزش‌های زمستانی مانند کوهنوردی، اسنوبورد و اسکی را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهد.

14)رشته کوه زاگرس که از مرزهای غربی ایران عبور می‌کند. مرتفع‌ترین بخش این رشته کوه "زردکوه" با ارتفاع 4548 متر است.

15) یزد که خشک‌ترین شهر ایران است، از لحاظ معماری واقعا بی‌نظیر و مقصد مذهبی مهم زرتشتیان محسوب می‌شود.

16) مجموعه امیرچخماق بزرگترین سازه در ایران است که در هنگام شب با چراغ‌های نارنجی بسیار الهام‌بخش است و چشم‌انداز شگفت‌انگیزی را در شهر یزد ایجاد می‌کند.

17) کلیسای وانک که یک کلیسای معروف ارامنه محسوب می‌شود، در اوایل سده 1600 در اصفهان ساخته شد.

18) بازار تبریز که میراث جهانی ثبت شده در یونسکو است، به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده در دنیا شناخته می‌شود. این بازار که در مسیر جاده ابریشم قرار گرفته، بخش‌های مجزایی برای جواهرات، فرش و چرم دارد.

19) مسجد نصیرالملک در شیراز که معروف به مسجد صورتی است، به خاطر رنگ خاص کاشی‌ها و طراحی داخلی آن شهرت یافته است. بازتاب نور در میان پنجره‌های شیشه‌ای این مسجد نمای زیبایی به آن می‌بخشد.

20) نارنجستان قوام، باغ متعلق به قرن نوزدهم در شیراز است که به خانه زیبای قوام منتهی می‌شود که الهام گرفته از اروپای دوره ویکتوریا است.

21) قم شهری با حدود یک میلیون نفر جمعیت در 125 کیلومتری جنوب غرب تهران که مقصد مهم شیعیان و مسلمانان است.

22) میمند، روستای قدیمی در استان کرمان که به نظر قدمتی بالغ بر 12 هزار سال دارد. در حال حاضر حدود 600 نفر در این روستا که بالغ بر 350 خانه صخره‌ای را دربرمی‌گیرد، زندگی می‌کنند.

23) روستای کندوان که در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته، شامل صخره‌هایی است که درون کوهستان تراشیده‌ شده‌اند و شبیه به منطقه "کاپادوسیا" در ترکیه است. این خانه‌های صخره‌ای هنوز هم ساکنان خاص خود را دارد.

24) مقبره کوروش کبیر در منطقه ثبت جهانی شده پاسارگاد به قرن چهارم پیش از میلاد بازمی‌گردد.

25) دیزین که در سال 1969 راه‌اندازی شد، معروف‌ترین پیست اسکی در ایران است. فصل اسکی در این جا از ماه دسامبر تا می است که طولانی‌تر از پیست‌های اروپایی است که علت اصلی آن ارتفاع بسیار بالای این پیست است که آن را در میان 40 پیست بزرگ مرتفع دنیا قرار داده است.

26) شهر بم در استان کرمان که مجموعه‌ای تاریخی با قدمتی بالغ بر 2000 سال را دربرمی‌گیرد و به امپراطوری پارت‌ها بازمی‌گردد.

27) مرداب انزلی در دریای خزر در شمال گیلان مکان ایده‌الی برای مشاهده پرواز پرندگان محسوب می‌شود. هرچند افزایش آلودگی‌ها در این مرداب مدت‌هاست که آن را خالی از پرنده کرده است.

28) شهر بندری بندرعباس به عنوان مرکز استان هرمزگان، در سواحل خلیج فارس قرار گرفته است. سالانه هزاران گردشگر از این شهر بازدید می‌کنند و به جزایر اطراف آن قشم و هرمز سفر می‌کنند.

29- ابیانه یکی از قدیمی‌ترین روستاها در ایران است که در ارتفاع 2500 متری سطح دریا از استان اصفهان قرار گرفته که خانه‌های آن به شکل پلکانی در کوهستان کرکس ساخته شده‌اند. دیوارهای این خانه‌ها از خشت و گل ساخته شده که رنگ‌آمیزی خاصی به آن بخشیده است.

30) قطار عقاب طلایی دانوب یه عنوان یک قطار بسیار مجلل، در سفری دو هفته‌ای شمار را در سفری 7000 کیلومتری از بوداپست به ایران و سپس بالکان و شرق ترکیه می‌برد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار