مسؤولان استان فارس برای آغاز ساخت بزرگ‌ترین پروژه سلامت کشور در شیراز، هم‌صدا شدند.
کد خبر: ۲۹۰۱۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۸ 03 September 2016
تابناک فارس به نقل از روابط‌ عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز: استاندار فارس هفته گذشته امضای قرارداد ساخت شهر سلامت در شیراز را به مردم این استان نوید داد.

این پروژه عظیم با عنوان شهر سلامت، بزرگ‌ترین پروژه سلامت کشور محسوب می‌شود که برای ساخت آن، 10 هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است و مسؤولان ارشد این استان، برای کلنگ‌زنی و آغاز به کار آن، هم‌پیمان شده‌اند تا بر تلالو نگین فارس در میهن بیفزایند.

استاندار فارس در حاشیه امضای قرارداد ساخت این پروژه، گفت: پروژه شهر سلامت، بزرگ‌ترین پروژه بخش خصوصی در این استان و در حوزه سلامت در کشور پروژه‌ای بی‌نظیر و در بخش خصوصی نیز پروژه‌ای کم‌نظیر است.

محمدعلی افشانی بابیان اینکه پس از نشست‌های متعدد و پیگیری‌های مستمر، تمام موانع برای آغاز به کار این پروژه برداشته‌ شده است، ادامه داد: هم‌اکنون نیازهای زیرساختی مانند آب، برق، گاز و مخابرات، برای این پروژه، فراهم شده و با آغاز به کار آن، برخی از مشکلات درمانی و گردشگری این استان برطرف می‌شود و در توسعه صنعت گردشگری نیز، مؤثر است.

استاندار فارس از پیش‌بینی راه‌اندازی یک بازارچه عرضه صنایع‌دستی در این شهر سلامت خبر داد و از دستگاه‌های ذیربط خواست تا در پیشبرد مراحل ساخت آن، همکاری لازم را داشته باشند.

افشانی با تأکید بر اهمیت این پروژه تصریح کرد: برای رفع مشکلات متصدیان پروژه شهر سلامت، اراده کامل وجود دارد و در مسیر اجرای آن، هر مشکلی ایجاد شود، ما در کنار متصدیان هستیم و تلاش می‌کنیم تا مشکلات رفع شود.
وی از رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خواست تا برای در نظر گرفتن تمام استانداردهای پزشکی و تخصصی، همراه با مجریان پروژه باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز گفت: با توجه به سابقه تاریخی شیراز در زمینه پزشکی و تمایل قابل‌توجه ساکنان کشورهای خلیج‌فارس و استان‌های کشور برای دریافت خدمات سلامت در این شهر، از شهرهای سلامت سایر کشورها بازدید شد و ایده راه‌اندازی آن در شیراز، مورد پیگیری قرار گرفت.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به تصویب این پروژه به‌عنوان تنها شهر سلامت کشور از سوی دولت، افزود: با تصویب دولت، این ایده در شیراز به بار نشست و با همکاری استانداری فارس و منابع طبیعی، 840 هکتار زمین در منطقه غرب شیراز به این امر اختصاص یافت.

وی با اشاره به امضا این قرارداد 10 هزار میلیارد تومانی، اضافه کرد: با نهایی شدن قرارداد، ضمن اشتغال صدها نفر نیروی مهندسی و دیگر مشاغل مرتبط برای ساخت شهر سلامت، زمینه کار برای هزاران فارغ‌التحصیل رشته‌های علوم پزشکی در آینده نیز فراهم می‌شود.

ایمانیه این شهر پزشکی را جاذبه‌ای قابل‌توجه دانست که به دیگر جاذبه‌های موجود در شهر شیراز در عرصه سلامت، افزوده می‌شود و یادآور شد: این پروژه از مصادیق بارز و پررنگ اقتصاد مقاومتی است که ضمن ایجاد اشتغال، از خروج سرمایه‌های انسانی و مالی از کشور، جلوگیری می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: این پروژه باعث ورود حجم بسیاری سرمایه به میهن اسلامی می‌شود و حمایت ویژه استاندار و مدیران ارشد را به همراه داشته است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
لطفا این خبر را در صفحه اصلی سایت قرار بدهید. فکر نکنم خبری مهمتر از این باشه. عدالت و خوش سلیقگی و منصف بودن را چاشنی کارتون قرار دهید. خدایی هم هستا.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار