کار برداشت پسته از باغات پسته شهرستان داراب در سطح 100 هکتار آغاز شد.با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی این منطقه تا کنون 500 هکتار از اراضی این منطقه به کشت درخت پسته اختصاص یافته است.پیش بینی می شود حدود سه هزار و 500 تن محصول رطب از باغات شهرستان جهرم برداشت شود.
کد خبر: ۲۸۹۱۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۰ 01 September 2016
داراب 500 هکتار باغ پسته دارد
به گزارش تابناک فارس:کار برداشت پسته از باغات پسته شهرستان داراب در سطح 100 هکتار آغاز شد.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی کوهستان داراب گفت: با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی این منطقه تا کنون 500 هکتار از اراضی این منطقه به کشت درخت پسته اختصاص یافته است.
باقری با بیان این که با توجه پتانسیل های مناسب موجود در منطقه جهت کاشت پسته، لزوم تغییر الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آب سالانه به این سطح افزوده می شود گفت : 100 هکتار از این سطح شامل درختان پسته بارور با سن 6 تا 15 ساله و مابقی به میزان 400 هکتار غیر بارور با سن یک تا 5 ساله می باشد.
مسئول مرکز جهاد کشاورزی کوهستان داراب با بیان این که برداشت پسته تا آخر شهریور ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش بینی می شود 600 تن پسته تر از باغات منطقه برداشت گردد.
 
جهرم 500 تن خرما تحویل می دهد
 پیش بینی می شود حدود سه هزار و 500 تن محصول رطب از باغات شهرستان جهرم برداشت شود.
آزاد کارشناس مسئول واحد باغبانی شهرستان جهرم با بیان این که حدود 15 درصد از محصولات خرما در جهرم به شکل رطب برداشت می شود گفت: 95درصد این ارقام شاهانی و مابقی رقم های کبکاب و مضافتی است.
وی افزود: جهرم با دارا بودن شش هزار هکتار باغات نخل یکی از قطب های مهم تولید خرما در استان و کشور است که سالانه بیش از 28 هزار تن خرما از این باغات بدست می آید .
کارشناس مسئول واحد باغبانی شهرستان جهرم تصریح کرد: برداشت خرمای تازه نوبرانه و نورس که رنگ آن تیره نشده و نام آن رطب اطلاق می شود از اواخر مرداد ماه آغاز شده و همچنان در حال برداشت است.
آزاد ادامه داد: حدود 15 درصد از محصولات خرما در جهرم به شکل رطب برداشت می شود.
برچسب ها: کشاورزی ، باغداری ، خرما ، پسته ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار