معاون مرکز توسعه دولت الکترونیکی و فناوری اطلاعات وزارت کشور هوشمندترین شهرهای ایران را معرفی کرد.جایگاه نه چندان درخور شیراز در زمینه هوشمندسازی در حالیست که مدیران شهری شیراز بسیار روی این مسأله مانور می دهند.این در حالیست که در آخرین ارزیابی ها برای انتخاب شهرهای هوشمند کشور،شیراز جایی در بین شهرهای هوشمند نداشت.
کد خبر: ۲۸۴۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۰ 24 August 2016
علیرضا براتی در مراسم اختتامیه دومین همایش زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر هوشمند در سالن همایش‌های برج میلاد، گفت: پس از تجربه موفق سال گذشته در انتخاب شهرهای هوشمند در دوره نخست این همایش، تصمیم گرفتیم انتخاب شهرهای هوشمند را به صورت منسجم‌تر امسال نیز پی بگیریم.

به گزارش تابناک فارس:وی افزود: برای این که رقابت عادلانه‌ای میان شهرها صورت بگیرد ارزیابی امسال در سه سطح شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر، شهرهای با جمعیت بین ۲۰۰ هزار تا یک میلیون نفر جمعیت و شهرهای با جمعیت بالای یک میلیون نفر صورت گرفت.
 
در بین شهرهای بیش از یک میلیون نفر جمعیت نیز شهر تبریز در حوزه اتوماسیون، زیرسخت و مدیریت هوشمندسازی، شهر قم در حوزه خدمات شهروندی و اتوماسیون، شهر اصفهان در حوزه زیرساخت و خدمات شهروندی و جذب سرمایه و شهر شیراز در دو حوزه جذب سرمایه و مدیریت هوشمندسازی رتبه‌های برتر را کسب کردند.
 
جایگاه نه چندان درخور شیراز در زمینه هوشمندسازی در حالیست که مدیران شهری شیراز بسیار روی این مسأله مانور می دهند.
 
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز اردیبهشت ماه پارسال در حاشیه افتتاح یک دیتا سنتر در شیراز گفته بود:هم‌زمان با بهره‌برداری از این دیتاسنتر، شهر شیراز به عنوان شهر پایلوت برای اجرای شهر هوشمند در کشور انتخاب شده است عنوان کرد: اجرای پایلوت شهر هوشمند امروز با هدف استقرار شاخص‌های شهر هوشمند در شیراز آغاز به کار کرد.
 
این در حالیست که در آخرین ارزیابی ها برای انتخاب شهرهای هوشمند کشور،شیراز جایی در بین شهرهای هوشمند نداشت.
 
 شهردار شیراز هم اخیراٌ گفته است: مرکز داده‌های اینترنتی مرکزی شهر شیراز تا اواسط سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
علیرضا پاک‌فطرت در بازدید از مراحل ساخت دیتاسنتر شهرداری شیراز بابیان اینکه این مرکز بزرگ داده‌های اینترنتی با پیشرفته‌ترین و مدرن‌ترین فناوری روز دنیا در حال ساخت است،بیان کرد: این مرکز در نخستین گام می‌تواند تمام جنوب کشور را زیرپوشش خود قرار داده و زیرساخت لازم برای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک در شیراز و جنوب کشور را فراهم کند.
 
 امیدواریم این وعده ها هرچه سریعتر محقق شود و در ارزیابی آینده شهرهای هوشمند جایگاه درخور شهر  شیراز در این زمینه را ببینیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار