رئیس اتحادیه لبنیات استان قم با بیان اینکه واحدهای لبنی قم مطابق با استانداردهای اداره بهداشت فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی لبنیات سنتی در قم فعال است.
کد خبر: ۲۸۳۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸ 23 August 2016
به گزارش تابناک قم، حسن بهرامی دوست با بیان اینکه استان قم قبل از دهه ۷۰ لبنیات خود را از شهرهای هم‌جوار تأمین می‌کرد، گفت: خوشبختانه در دو دهه اخیر با توجه به رویکرد دولت در استفاده از شیر واحدهای صنعتی تولید شیر در استان تقویت شد.

وی از عضویت بیش از ۴۰۰ واحد لبنی در اتحادیه خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۲۰ واحد در بخش تولید لبنیات مشغول به کار هستند و بیش از ۱۸۰ واحد دیگر وظیفه توزیع را انجام می‌دهند.

انتقاد از عدم حمایت اداره بهداشت

رئیس اتحادیه لبنیات قم با بیان اینکه برخی از بیماری‌های دامی قابل پیشگیری و در محدوده توانایی دامداران نیست، گفت: بیشتر شایعاتی که در خصوص شیر وجود دارد تب مالت است در حالی که این بیماری باید از مبدأ توزیع دام توسط دامپزشکی مدیریت و رصد شود.

بهرامی دوست، خواستار همکاری و مساعدت اداره بهداشت و معاونت غذا و داروی استان در حمایت از تولیدکنندگان لبنیات شد و افزود: واحدهای تولید لبنی از سردخانه‌های خوب و مجهزی برخوردارند و حتی‌الامکان مسائل بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی با انتقاد از برخوردهای افراطی اداره بهداشت با برخی از واحدهای تولیدی و توزیعی، گفت: متأسفانه این مجموعه به پایین بودن فرهنگ مصرف شیر در استان کمک می‌کند و به نظر می‌رسد برخی از ایراداتی که می‌گیرند اصلاً منطقی نیست.

ارسال روزانه ۵ تن ماست به تهران

رئیس اتحادیه لبنیات قم با اشاره به اینکه اداره بهداشت باید از روش همکاری برخی استان‌های دیگر الگوبرداری کند، گفت: هیچ‌کس دوست ندارد شیر آلوده و مشکوک در اختیار مردم بگذارد بنابراین اگر اداره بهداشت نسبت به آلودگی محصولات مظنون است باید با آزمایش‌های لازم ثابت کند.

وی با طرح این مطلب که شیر تولیدی استان در حد نیمه صنعتی است، گفت: اگر دولت بتواند دستگاه‌های پاستوریزاسیون در اختیار قرار دهد، ‌ لبنیات با کیفیت بهتری را در اختیار مردم می‌گذاریم.

بهرامی دوست با تأکید بر اینکه باید همه سازمان‌های مرتبط به رفع اشکالات کمک کنند، گفت: اگر مسئولان همکاری کنند توانایی صادرات محصولات لبنی سنتی به کشورهای هم‌جوار را داریم.

وی با اعلام این خبر که روزانه ۵ تن ماست به تهران ارسال می‌کنیم گفت: خوشبختانه رویکرد مردم به محصولات ارگانیک و سنتی قابل توجه است و آینده خوبی برای فراورده‌های لبنی استان پیش بینی می‌کنیم.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار