بیش از ۳۰ ماه از تعطیلی تنها استخر شهرستان لنده می‌گذرد به گونه‌ای که جوانان این شهرستان دیگر از مسئولان برای راه‎‌اندازی این فضای ورزشی مایوس شده و مجبور به شنا در رودخانه‌ها هستند.
کد خبر: ۲۷۶۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۶ 13 August 2016
به گزارش خبرگزاری تسنیم از لنده،استخر شنای شهرستان لنده در سال 88 همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در این روز مسئولان با استقبال چشمگیر جوانان لنده‌ای روبه‌رو شدند.

تعطیلی تنها استخر شنای شهرستان لنده به دلیل بی‌تدبیری مسئولان در زمینه اخذ ضمانتنامه معتبر از بخش خصوصی(مستاجر) برای تضمین هزینه‌های احتمالی از جمله، آب، برق و گاز داغ آب‌تنی و تفریح در ظهرهای گرم تابستان امسال و سال گذشته را بر دل جوانان این شهرستان گذاشت و آنان را به شنا در رودخانه‌ها با قبول کردن خطرات فراوان وادار کرد.

یکی از جوانان شهرستان لنده‌ به خبرنگار تسنیم می‎گوید: ورزش و بویژه شنا در این شهرستان خیلی وقت پیش خاکسپاری شده است و دیگر جوانان عادت کرده‌اند که نباید از مشکلات ورزشی خود بگویند.

موسوی عنوان کرد: ورزش شنا به دلیل ایجاد نشاط و تاثیر بالقوه در رفع خستگی از محبوب‌ترین ورزش‌ها در بین جوانان شهرستان لنده است ولی تنها استخر شنای شهرستان به دلیل بی‌توجهی و بی‌تدبیری مسئولان مربوطه نزدیک به 30 ماه تعطیل شده است.

شهرستان لنده بیش از دوسال بوده که تنها استخرش تعطیل و تجهیزات آن فرسوده یا مفقود شده و بدهی به شرکت‌های خدمات رسان آب، برق و گاز نیز مزید بر علت شده است تا امور واگذاری‌های اداره کل ورزش و جوانان نتواند این مکان را اجاره دهد یا خود بتواند اعتبار مورد نیاز را برای راه اندازی مجدد هزینه کند.

بدهی به بار آورده بخش خصوصی استخر شنای لنده را تعطیل کرد

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده گفت: متاسفانه اجاره استخر شنای لنده به بخش خصوصی و نداشتن ضمانتنامه برای سلامت مکان و تجهیزات همچنین تسویه حساب نکردن مستاجرها با ادارات خدمات رسان هزینه سنگینی را در بر داشته که با احتساب تعمیرات آن و نوع خواسته‎ها و مطالبات اداره کل کسی نتوانسته برای راه اندازی اقدام کند.

جمشید آبسواران در حالی به خبرنگار خبرگزاری تسنیم وعده راه‌اندازی استخر شنای لنده را در آینده‌ای نزدیک می‌دهد که تاکنون جوانان شهرستان از این وعده‌ها آن هم از نوع زیادش شنیده‌اند ولیس خبری از راه‌اندازی نیست.

وی عنوان کرد: استخر شنای لنده در سال 1388 همزمان با سالروز آزادی خرمشهر با اعتبار هزینه‌ شده افزون بر 10 میلیارد و 500 میلیون ریال احداث و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان لنده افزود: استخر شنای شهرستان لنده بابت گاز، برق و آب به ترتیب 14، 10 میلیون و 400 و 2 میلیون تومان بدهی دارد که 5 میلیون و 800 هزار تومان را مستاجر اول و مابقی را مستاجر دوم بدهکار است ولی هیچ گونه تضمین معتبری در زمان واگذاری برای وصول این بدهی اخذ نشده است.

آبسواران از گم شدن 2 مشعل استخر شنای لنده خبر داد و گفت: به طور حتم در واگذاری دیگر سعی می‌کنیم با دریافت ضمانتنامه معتبر به فکر جبران خسارت و مافات احتمالی باشیم و قرارداد 3 تا 5 ساله با مناسبت ترین نرخ اجاه منعقد شود.

امید است مسئولان در کمترین زمان ممکن به فکر رفع مشکل تنها استخر شنای شهرستان لنده باشند زیرا با وجود تعطیلی این استخر جونان مجبور به عزیمت به سایر شهرستان‌ها جهت شنا در آب‌های آزاد هستند و احتمال بروز هرگونه حادثه‌ای از جمله غرق شدگی وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار