ساماندهی عطاری‌های فریدونکنار

کد خبر: ۲۵۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 21 April 2015
مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار گفت: عطاری‌های این شهرستان ساماندهی شدند.

محمد نصرتی امروز در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه پمفلت و تراکت‌های آموزشی در راستای افزایش سطح آگاهی عمومی مردم و نیز جزوات آموزشی برای بهورزان خانه‌های بهداشت با رویکردی جدید و محوری تهیه و توزیع شده است، اظهار کرد: جزوه آموزشی برای تجویز منطقی دارو برای پزشکان شاغل در مراکز روستایی تهیه شده است؛ بازرسی از داروخانه‌های سطح شهر و نظارت بر اجرای روند صحیح پزشک خانواده شهری و پیگیری شکایات موصوله نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از ساماندهی عطاری‌های شهرستان و بازرسی از آنها به‌صورت منسجم و دوره‌ای در این شهرستان خبر داد و افزود: هفت عطاری در سطح شهر ساحلی فریدونکنار فعالیت دارند که ساماندهی شدند.

​مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار ادامه داد: توزیع داروهای مکمل کودکان شامل قطره‌های آهن و مولتی‌ویتامین در سطح خانه‌های بهداشت روستایی و مراکز بهداشتی‌درمانی شهری عملیاتی شده است.

این مسئول با اشاره به توزیع مکمل‌های ویژه مادران پیش از بارداری و پس از زایمان در فریدونکنار، بیان کرد: توزیع اقلام تنظیم خانواده در مراکز شهری و روستایی در راستای سیاست‌های تبیین‌شده در راستای افزایش جمعیت در شهرستان مدیریت شده است.

نصرتی با اشاره به استقرار برنامه پزشک خانواده شهری در شهر گفت: نظارت بر عملکرد پزشکان خانواده درباره دریافت نکردن ویزیت از مردم بسیار مهم دانست که در این شهرستان تحقق یافته است.

وی عقد قرارداد با داروخانه‎ها، آزمایشگاه‎ها و پاراکلینیک در برنامه پزشک خانواده شهری در راستای کلی نظام کاهش پرداختی از جیب مردم و کلنگ‌زنی مرکز بهداشتی درمانی روستایی در ازباران با مساحت دو هزار و 700 متر مربع با پیگیری از طریق جلب مشارکت مردمی را نیز از مهم‎ترین اقدامات شبکه بهداشت و درمان این شهرستان برشمرد.

​مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار با تأکید بر لزوم توانمندسازی رابطان محلات و NGOها در برنامه‌های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار، اظهار کرد: مجمع خیران سلامت در شهرستان با حضور مسئولان شهری و معتمدان تشکیل شده است.

این مسئول با اشاره به بازسازی فضای فیزیکی مرکز شیرمحله و تعمیرات اساسی زیست‌پزشک، خاطرنشان کرد: تجهیز و تعمیرات خانه‌های بهداشت نیز در شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار محقق شده است.

نصرتی در پایان گفت: استقرار دندان‌پزشک در روستاهای زیرپوشش شهرستان در مراکز بهداشتی درمانی سوته و شیرمحله به مرحله اجرا رسیده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار