مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فارس گفت:طبق آمارهای موجود در سه ماه نخست سال 95 شمار بازدید گردشگران خارجی از اماکن تاریخی فرهنگی استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 30 درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۲۵۵۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸ 03 July 2016
مصیب امیری در دومین جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان فارس افزود: : در سه ماه اول سال 94 بیش از 105 هزار گردشگر خارجی وارد فارس شدند که این رقم در سه ماهه اول امسال به بیش از 137 هزار نفر رسیده است .
وی گفت : در تعطیلات عید فطر تمام اماکن تاریخی و فرهنگی و گردشگری استان پذیرای مسافران خواهند بود .
امیری ادامه داد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته بازدید نظارتی از تاسیسات و موسسات گردشگری در تابستان امسال به صورت مستمر انجام می شود و اعضای ستاد خدمات سفر استان نیز هر 15 روز یک بار گزارش عملکرد به این ستاد خواهند داد .
در این جلسه شاپور رستمی معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس گفت : برنامه های امسال با توجه به ظرفیت استان و قابلیت های موجود قطعاً نیازمند انسجام بیشتر فعالیت دستگاه های اجرایی استان است.
وی افزود: همچنین باید تعاملات و هماهنگی ها برای برگزاری مراسم خاص فرهنگی و مذهبی و گردشگری در تعطیلات نوروزی صورت گیرد .
رستمی با بیان اینکه ارائه خدمات سفر به مسافران مربوط به یک روز خاص نیست افزود : باید برای 365 روز سال در فارس برنامه داشته باشیم چرا که فارس و شیراز همواره میزبان مسافران و گردشگران بی شماری از اقصی نقاط جهان هستند.
معاون گردشگری و امور زائرین استانداری فارس همچنین بر لزوم تقویت بخش خصوصی در حوزه گردشگری تاکید کرد .
رستمی گفت : با توجه به اینکه در ایام تابستان با حضور گسترده گردشگران داخلی مواجه هستیم از این رو باید زیر ساخت های مناسب در استان ارتقا و بهبود یابد هم اینک در بحث حمل و نقل جاده ای و ریلی مشکل داریم و باید مشکلات در این حوزه هر چه سریعتر حل شود تا فارس در این حوزه نیز به جایگاه اصلی خود دست یابد .
این مقام مسئول در ادامه گفت : زمان و ساعت بازدید موزه ها و اماکن تاریخی و گردشگری استان هماهنگ شود و دستگاه های متولی بر مبنای یک ساعت خاص و مشخص پذیرای گردشگران و مسافران باشند.
وی اضافه کرد : تورهای استان گردی تابستانی در فارس اجرا شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار