وقتی احسان علیخانی سعی دارد برنامه را با بخشش به پایان ببرد و برنامه را دراماتیک نماید و صحبت از بخشش مقصرین می کند به غیر از آقای کشاورز همگی هنوز دل پری دارند و حاضر به بخشش نیستند! جملاتی می گویند مبنی بر اینکه مسئولین دانشگاه و بیمارستان حتی از ما معذرت خواهی ساده هم نکردند تا آنها را ببخشیم! به این راحتی نیست هرگز نمی بخشیم! سلامت نیوز: دانشگاه علوم پزشکی شیراز را نمی بخشیم!
کد خبر: ۲۵۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸ 03 July 2016
تابناک فارس به نقل از پایگاه خبری صبح شیراز: ۲۵ آذر ۹۳ بود که مهیار و ماهان در بیمارستان حافظ شیراز به دنیا آمدند و در اثر یک غفلت مچ بند شناسایی این ۲ نوزاد سهوا عوض می شود تا زندگی ۲ خانواده را تا مدتها به هم بریزد. این موضوع تا مدتها نقل محافل خبری بود. تا اینکه احسان علیخانی مجری برنامه ماه عسل که به دنبال سوژه های ناب می گردد از خانواده های این ۲ کودک یعنی امیدوار و کشاورز دعوت کند تا پنج شنبه شب ۱۰ تیر ماه میهمان برنامه ماه عسل باشند. در این برنامه زنده صحبت هایی انجام شد که مصایب این خانواده ها را در طی این مدت به خوبی نشان داد.

در این مقال قصد مرور تک تک جملات این خانواده را نداریم اما ذکر چند نکته مهم در ارتباط با این موضوع که در طی برنامه ماه عسل عیان شد، خالی از لطف نیست:

-خانواده نوزاد اهل خرامه(کشاورز) ادعا کردند که در بدو ماجرا از دانشگاه علوم پزشکی شیراز باآنان تماس گرفته شده و ادعا شده د تحقیقات مربوط به فاویسم نوزاد شما انتخاب شده و برای تست آزمایشگاهی تشریف بیاورید، بعدا مشخص می شود که این تست ها تست ژنتیک بوده! این موضوع جای گلایه دارد که چرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این ماجرا به این راحتی اخلاق پزشکی را رعایت نکرده است.

-پس از مشخص شدن ماجرا دانشگاه علوم پزشکی شیراز به هر دو خانواده قول می دهد که هزینه های مربوط به زندگی در کنار هم ۲ خانواده و حتی سفرهای زیارتی سیاحتی ۲ خانواده در کنار هم را قبول نماید تا جداسازی کودکان از خانواده سابق آسان شود! اما صحبت های پدر ماهان آقای امیدوار حکایت دیگری داشت مبنی بر اینکه هیچ یک از قول ها عملی نمی شود! آنجایی که می گوید، ما ۳ روز در یک خوابگاه در کنار هم بودیم و وقتی دیدیم امکان زندگی وجود ندارد آنجا را به اجبار ترک کردیم.

-هر ۴ پدر و مادر از عدم حمایت مالی و روحی مسئولین دانشگاه علوم پزشکی شیراز به شدت گلایه داشتند. جایی که مادر ماهان اشک در چشمانش جاری شده که مورد چه اتهام هایی قرار گرفته و مادر مهیار از سختی جدایی از کودکی که پاره تن آدمی شده می گوید! سختی و مرارت ها و هزینه های که این ۲ خانواده چه از لحاظ مالی چه از لحاظ معنوی و روحی کرده اند را به واقع چه کسب پاسخگو خواهد بود. زمانی که می گویند قرار بود در لحظه جدایی کودکانمان مراسمی برگزار شود اما برعکس شد و در زمان جابجایی ما کاملا تنها بودیم!

- وقتی احسان علیخانی سعی دارد برنامه را با بخشش به پایان ببرد و برنامه را دراماتیک نماید و صحبت از بخشش مقصرین می کند به غیر از آقای کشاورز همگی هنوز دل پری دارند و حاضر به بخشش نیستند! جملاتی می گویند مبنی بر اینکه مسئولین دانشگاه و بیمارستان حتی از ما معذرت خواهی ساده هم نکردند تا آنها را ببخشیم! به این راحتی نیست هرگز نمی بخشیم!

-صحبت های آقای کشاورز هم جای تامل دارد . وی گفت : خیلی زشت است که ما در ۷۰ کیلومتری شیراز هیچگونه امکاناتی جهت زایمان نداشتیم و متخصص هم نبود و مجبور شودیم مادر را به بیمارستان حافظ جهت زایمان بیاوریم و صد البته احسان علیخانی در تمام مدت برنامه سعی داشت انگشت اتهام از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برداشته شود!

گفتنی است خبرگزاری ایسنا برای اولین بار خبر جابجایی این نوزادان را رسانه ای کرده بود که در کمال تعجب این خبر چند ساعت بعد به صورت خودجوش از روی خروجی ایسنا حذف شد همانگونه که گزارش وضعیت نامناسب دفع زباله های بیمارستانی شیراز باز هم به صورت کاملا خودجوش از خروجی ایسنا حذف شده بود. صبح شیراز پیش تر به این موضوع پرداخته بود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
خیلی خودتون خسته نکنید دوستان....به رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نگاه کنید که جندین سال با عملکرد نامناسب و عدم رضایت مجموعه ،همچنان به صندلی ریاست چنگ می زند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار