فوق تخصص آلرژی، آسم و بیماری های ایمنی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: 11 درصد کودکان مبتلا به آلرژی در فارس به سوسک حساسیت دارند.
کد خبر: ۲۵۴۷۶۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 03 July 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:سهيلا آل ياسين افزود: بر اساس تحقيقاتي كه در فارس انجام شده، تماس با مواد حساسيت زاي موجود در منازل باعث افزايش آلرژي در كودكان شده و توجه به عوامل پيشگيرانه اهميت بسزايي دارد.
وي يادآور شد: طبق اين مطالعات، 11 درصد كودكان مبتلا به آلرژي، به سوسك حساسيت داشته اند به طوري كه اين كودكان با وجود سوسك در منزل نسبت به آن حساسيت نشان مي دهند و به مواد مربوط به بدن سوسك، ترشحات بدن، مدفوع و قطعات ريز بدن سوسك نيز حساسيت دارند و ممكن است دچار عطسه هاي مكرر و آب ريزش بيني شوند.
آل ياسين گفت: طبق همين مطالعات 15 تا 20 درصد كودكان در استان به بندپاي ريزي به اسم حيره حساسيت دارند كه اين بندپا در بالش پر، تشك پنبه اي و پرزهاي قالي وجود دارد و با توجه به آلرژي زا بودن مدفوع و ميكروسكوپي بودن اين حشره، از والدين مي خواهيم نسبت به موارد پيشگيرانه توجه كنند.
وي افزود: در اين خصوص براي كودكان نبايد از بالش پر استفاده كرد، وسايل خواب آنها بايد قابل شست وشو باشد و هر دو هفته يك بار شسته شود و در اتاق كودكان به منظور جلوگيري از حساسيت هاي يادشده نبايد از فرش استفاده شود.
اين عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: در همين خصوص عروسك هاي خزدار كودك هم بايد هفته اي يك بار شسته شود تا از بروز آلرژي در كودك پيشگيري گردد.
آل ياسين گفت: در خانوادههايي كه سابقه آلرژي وجود دارد فعاليتهاي پيشگيرانه در تماس با حيره اهميت بسزايي دارد.
وي توجه به مواد و يا چيزهاي آلرژي زا و پيشگيري از بروز آن را به ويژه در سنين كودكي حائز اهميت دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار