استاندار فارس گفت: پس از آسیب شناسی آتش سوزی های اخیر و مشخص شدن ضعف تجهیزات مدیریت بحران، سه فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آب پاش برای مشارکت در عملیات خاموش کردن آتش سوزی ها به این استان اختصاص یافت.
کد خبر: ۲۵۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴ 02 July 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدمحمدعلی افشانی افزود: به دنبال این تصمیم اعضای هیات دولت، تاکنون دو فروند بالگرد و یک فروند هواپیمای آب پاش در استان فارس مستقر شده است.
وی با اشاره به آتش سوزی منابع طبیعی در شهرستان پاسارگاد گفت: با کمال تاسف باید بگویم که در زمان آتش سوزی، یک فروند هلی کوپتر در فارس نبود که قادر به پرواز باشد.
استاندار فارس اظهار کرد: یک بالگرد استان مربوط به جمعیت هلال احمر بود که گفتند خراب است و دو بالگرد دیگر هم گفتند مشکل دارد.
افشانی افزود: در آن زمان با استاندار خوزستان تماس گرفتم و نتیجه این تماس، اعزام یک فروند بالگرد به شهرستان پاسارگاد بود، بالگردی که نیروهای امدادی و مردم را برای خاموش کردن آتش به ارتفاعات محل آتش سوزی منتقل کرد.
استاندار فارس اظهار کرد: پس از این حادثه، در جلسه ای با حضور چهار تن از وزیران، سازمان حفاظت محیط زیست و ... به ریاست وزیر کشور شرکت کردیم که در این جلسه، سه فروند بالگرد برای اطفای حریق به استان فارس اختصاص یافت که تاکنون دو فروند آن در استان مستقر شده است.
وی ادامه داد: به دنبال تصمیم هایی که در این جلسه اتخاذ شد، یک فروند هواپیمای آب پاش نیز هم اینک در این استان مستقر شده است.
آتش سوزی در مراتع منطقه بلاغی شهرستان پاسارگاد در 110 کیلومتری شمال شیراز ساعت 30: 9 صبح روز نوزدهم خردادماه جاری رخ داد که پس از 50 ساعت سرانجام در روز جمعه (بیست و یکم خرداد) به صورت کامل مهار شد.
بنا به اظهار مهرزاد بوستانی، مدیرکل منابع طبیعی استان فارس، بررسی های کارشناسی حاکی از وارد شدن آسیب جدی به 868 هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان پاسارگاد است و با توجه به منشا انسانی این آتش سوزی، سه مظنون در ارتباط با آن دستگیر شدند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار