رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: افشا و تبیین حقوق بشر آمریکایی محوریت ورویکرد اصلی برنامه های امسال روز جهانی قدس در سراسر استان و جهان اسلام است.
کد خبر: ۲۵۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۳ 28 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: حجت الاسلام محمد رضایی، سه شنبه در نشست خبری ستاد بزرگداشت روزجهانی قدس در استان فارس در جمع خبرنگاران بیان کرد: امروز جوامع بشری نیازمند آگاهی درباره جنایات آمریکا با بهره برداری از شعار حقوق بشر هستند.
او ادامه داد: جهان اسلام و انقلاب اسلامی بیشترین ضربه را از حقوق بشر آمریکایی خورده اند.
وی افزود: جنگ تحمیلی، حادثه هفت تیر، هشت شهریور، 12 تیر و وجود 17 هزار شهید ترور در کشور ما؛ توطئه های آمریکا علیه کشور و مردم ماست و ظلم برمردم فلسطین، یمن، بحرین، سوریه، افغانستان و عراق نمونه های بازر حقوق بشر آمریکایی است که با پشتیبانی از قدرت زر، زور و تزویر آمریکا انجام شده که باید افشا شود.
رضایی اظهارداشت: تجمعاتی مانند راهپیمایی روز جهانی قدس فرصت مناسبی برای روشنگری جنایات آمریکا و تبیین حقوق بشر آمریکایی به مردم جهان است که در راهپیمایی امسال روز جهانی قدس بیش از هزار برنامه برای افشای حقوق بشر آمریکایی در روز های 11 و 12 تیرماه در مساجد، حسینیه ها و امام زادگان در فارس برگزار می شود.
وی اضافه کرد: راهپیمایی روز جهانی قدس با امسال اهدافی از جمله محور وحدت جهان اسلام، معرفی رژیم صهیونیستی به عنوان دشمن مشترک همه جوامع به ویژه امت اسلام، روشنگری و تبیین پیوند نامبارک امریکا- وهابیت- صهیونیست آل سعود و رژیم صهونیستی، تبیین ممانعت آل سعود در پذیرفتن حجاج ایرانی در مناسک حج امسال باخواست آمریکا و اسراییل، امید به آزادی قدس و برجسته کردن دستاوردهای جبهه مقاومت اسلامی، برگزار می شود.
او ادامه داد: امسال نیز مانند سال های پیشین، راهپیمایی روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان راس ساعت 10:30 دقیقه صبح در 90 نقطه استان فارس و شهر شیراز برگزار می شود.
رضایی با بیان اینکه امسال 10 منطقه برای برگزاری راهپیمایی روز قدس در فارس اضافه شده اند عنوان داشت: این راهپیمایی در شهر شیراز از چهارراه 15 خرداد آغاز می شود و پس از طی خیابان لطفعلی خان زند، چهار راه مشیر، چهار راه پیروزی، خیابان شهید دستغیب با اجتماع در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) و برپایی نمازجمعه پایان می یابد.
وی گفت:برای راهپیمایی امسال روزجهانی قدس در شیراز دو مسیر فرعی نیز برای پیوستن مردم به محل راهپیمایی مشخص شده است که یک مسیر شامل میدان شهدا - خیابان کریمخان زند شرقی- میدان امام حسین(ع) وچهارراه پانزده خرداد و مسیردیگر میدان نمازی - خیابان زند غربی- میدان امام حسین(ع) و چهارراه پانزده خرداد است.
رضایی بیان کرد: تمهیدات مناسبی برای برگزاری راهپیمایی با آرامش برای مردم در استان اندیشیده شده است به طوری که در طول مسیر راهپیمایی غرفه های فرهنگی ویژه کودکان- نوجوانان و جوانان، برگزاری مسابقات فرهنگی، نمایش 80 بنر در خصوص افشای حققو بشر آمرکیایی، تهیه تانکر آبپاش آتش نشانی برای خنک شدن هوا و تانکرهای آب برای وضو در نظر گرفته شده است.
بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران امام خمینی (ره) شانزدهم مرداد سال 58 آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان اعلام همبستگی با مردم مظلوم فلسطین، روز جهانی قدس نام نهادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار