در بیست و یکمین روز رمضان و سالروز شهادت امام علی (ع)، مردم فارس و شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) نیز همچون دیگر شیفتگان آن حضرت در سوگ و ماتم این مناسبت در محافل مختلف به عزاداری می پردازند.
کد خبر: ۲۵۲۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 27 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:رئیس شورای هیات های ‌مذهبی استان فارس بیان داشت: دسته های عزاداری مردم شیراز سومین حرم اهل بیت (ع) و برخی نقاط دیگر استان عصر امروز (دوشنبه) با حرکت به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) در ماتم شهادت امیرالمومنین علی (ع) سوگواری می کنند. 
مظفر مختاری افزود: هیات ها و دسته های عزاداری استان فارس عصر روز 21 ماه رمضان در دو مسیر میدان شاهزاده قاسم، حسینیه ثامن الحجج(ع) و میدان شهدا مسجد امام خمینی(ره) تجمع و دریک حرکت واحد به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حرکت می کنند. 
وی با بیان اینکه بیشتر هیات های استان فارس در این برنامه شرکت می کنند افزود: این برنامه راس ساعت 17:30 دقیقه از هر دو مسیر آغاز می شود و سوگواری عزاداران علوی در خیابان های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه می یابد و این هیات ها در صحن و شبستان حرم مطهر تجمع و عزاداری واحدی را با حضور عزاداران این حرم مطهر برگزار می کنند. 
مختاری اظهارداشت: دراین برنامه علما و بزرگان شهر شیراز از جمله آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حضور می یابند. 
وی با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس برای ایاب و ذهاب مردم برای شرکت در این برنامه پیش بینی شده است، اضافه کرد: در خیابان های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ایستگاه های صلواتی برای توزیع افطاری از محل نذورات مردمی به هیات ها و مردم برپا می شود. 
هم اینک هفت هزار و 400 هیات مذهبی در استان فارس فعال است که از این تعداد هزار و 124 هیات در شهر شیراز فعالیت می کند.
امام علی (ع) سال 40 هجری در 63 سالگی به دلیل کینه ای که خوارج نسبت به ایشان داشتند و به دست ابن ملجم مرادی به شهادت رسیدند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار