رئیس شورای هیئت های ‌مذهبی استان فارس گفت: هیئت های مذهبی استان فارس و شهر شیراز در 21 رمضان سالروز شهادت حضرت علی(ع) به صورت دسته های عزاداری به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) حرکت می کنند.
کد خبر: ۲۵۱۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 25 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:مظفر مختاری بیان کرد: هیات ها و دسته های عزاداری استان فارس عصر روز 21 ماه رمضان در دو مسیر میدان شاهزاده قاسم، حسینیه ثامن الحجج(ع) و میدان شهدا مسجد امام خمینی(ره) تجمع و دریک حرکت واحد به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حرکت می کنند.

وی با بیان اینکه بیشتر هیات های استان فارس در این برنامه شرکت می کنند افزود: این برنامه راس ساعت 17:30 دقیقه از هر دو مسیر آغاز می شود و عزاداری عزاداران علوی در خیابان های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ادامه می یابد و این هیات ها در صحن و شبستان حرم مطهر تجمع و عزاداری واحدی را با حضور عزاداران این حرم مطهر برگزار می کنند.

مختاری اظهارداشت: دراین برنامه علما و بزرگان شهر شیراز از جمله آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، آیت الله سید علی اصغر دستغیب تولیت حرم مطهر شاهچراغ(ع) حضور دارند.

وی با بیان اینکه ایستگاه های اتوبوس برای ایاب و ذهاب مردم برای شرکت در این برنامه پیش بینی شده است اضافه کرد: در خیابان های منتهی به حرم مطهر شاهچراغ(ع) ایستگاه های صلواتی برای توزیع افطاری از محل نذورات مردمی به هیات ها و مردم برپا می شود.
هم اینک هفت هزار و 400 هیات مذهبی در استان فارس فعال است که از این تعداد هزار و 124 هیات در شهر شیراز فعالیت می کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار