فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه وبویراحمد اعلام کرد: تخلف شرکت تعاونی و اتوبوس حامل سربازان در سوار کردن مسافران قاچاق بین راهی محرز است و ارتش تا حصول حق کامل سربازان موضوع را پیگیری می کند.
کد خبر: ۲۵۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰ 25 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:امیرسرتیپ دوم علی سامانی جمعه شب دریک برنامه تلویزیونی اظهار داشت:راننده در طول مسیر چهار مسافر قاچاق تبعه بیگانه سوار کرد؛ مسافران قاچاق در صندوق اتوبوس جاسازی شدند؛ ما در این زمینه شاکی هستیم و خسارت همه افراد متوفی و افراد آسیب دیده را خواهیم گرفت.

وی با بیان ایکه قطعا خسارت معنوی وارد شده به کشور و به خانواده های جانباختگان جبران ناپذیر است گفت:همه سربازان مانند فرزندان ما هستند، امیر پوردستان در عیادت از این سربازان آنها را بچه های خود نامید ، آنها افتخار ما و افتخار میهن اسلامی هستند.

فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد در ادامه با تشریح روند انتقال سربازان از پادگان صفر- پنج کرمان گفت : در آن روز 28 دستگاه اتوبوس از پادگان کرمان خارج شده است ، اتوبوس ها به مقصد شهرهای مختلف کشور حرکت کرده است و متاسفانه این دو دستگاه در استان فارس دچار حادثه شده است.

وی ادامه داد : نکته قابل توجه امداد رسانی سریع اورژانس و کادر پزشکی در این حادثه است ، بر اساس شواهد موجود در کمتر از هفت دقیقه اورژانس در منطقه آسیب دیده حاضر شده و امداد رسانی را آغاز کرده است ، این بسیار قابل تحسین است .

امیر سامانی با بیان اینکه ما به مجموعه اقدامات انجام شده نمره خوب می دهیم اضافه کرد: در عین حال خواست های زیادی همچنان وجود دارد که بیانگرلزوم تداوم خدمات در این زمینه است .

فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد همچنین گفت : نیروی زمینی ارتش هر دو ماه 350 دستگاه اتوبوس برای انتقال سربازان دریافت می کند ، این ارقام برای هر سال بالغ بر 2 هزار و 100 دستگاه اتوبوس می شود که رقم بزرگی است، جابجایی سربازان در پادگان کرمان هم رقم بزرگی به خود اختصاص می دهد اما این انتقال همیشه به خوبی ساماندهی شده است .

وی اضافه کرد: تعاونی شماره 4 در کرمان طرف قرار داد ارتش برای انتقال سربازان است ، همه الزامات سفر در این تعاونی دیده شده و لحاظ شده است ، بعد از پایان دوره آموزشی طبق روال از این تعاونی درخواست اتوبوس شده و از ساعت 14 مرحله سوار شدن سربازان آغاز شده است ، نماینده تعاونی ، ناظران ارتش ، نماینده پادگان هم هنگام سوار شدن سربازان در صحنه حضور داشته اند و موضوع را کنترل کرده اند .

وی ادامه داد:همه سربازان صندلی داشته اند و اتوبوس بیش از ظرفیت سرباز سوار نکرده است ، فزونی تعداد آسیب دیدگان بخاطر افرادی است که به صورت قاچاق در بین راه سوار اتوبوس شده اند .

فرمانده ارشد ارتش در استان فارس و کهگیلویه و بویر احمد در ادامه افزود: ترمینال کرمان همه فرایند حرکت اتوبوس را کنترل کرده و جواز حرکت صادر شده است ، این فرایند حداقل دو ساعت به طول انجامیده است ، پلیس راه دودو مرحله برای اتوبوس ساعت زده و عبور ان را کنترل کرده است و همه شرایط گویای آن است که اعزام سربازان به خوبی کنترل شده و انجام شده است .

وی افزود: این حادثه آسیبی به همه ملت ما وارد کرد و همه داغدار این مصیبت هستیم ، نکته قابل توجه امداد رسانی افراد غیر نظامی و مردم در این حادثه بوده است ، ابراز احساسات مردم در فضای مجازی و در امداد رسانی قابل ستایش است ، این موارد مسوولیت ما را در صحنه خدمت دوچندان می کند ، در اینجا از همگان سپاسگزاری می کنیم .

یک دستگاه اتوبوس دوم تیرماه 95 به دلیل عدم وجود حفاظ ایمنی سمت راست و عدم کنترل و مهارت راننده در مهار وسیله نقلیه و احتمالا نقص فنی خودرو، در دره 20 متری در گردنه 'لای رز' حوالی شهرستان نی ریز سقوط کرد و 20 سرنشین آن کشته و 30 نفر مجروح شدند.
13 نفر از کشته شدگان این حادثه سرباز و مابقی غیر سرباز بوده اند.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شايان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۷
ارتش جمهوري إسلامي نيروهاي خود را راحت قرباني ميكند و براي جان سربازان هيچ ارزشي قائل نيست، تفكر نظامي گري در ايران همچون سم بر پيكره كشور عمل مي كند، نظامي ها هيچوقت مسئوليت و عواقب كارهاي خود را بر عهده نمي گيرند!!!!!متوليان بررسي معاينة فني خودروها ،پليس راهور، اداره كل حمل و نقل و پايانه ها ،ادارات راه و ساير متوليان امر چرا خاموش هستند؟؟؟؟؟
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار