امام جمعه موقت شیراز گفت: بروز مشکلات در دستگاههای اجرایی و ادارات دولتی حیثیت نظام اسلامی را زیر سئوال می برد.
کد خبر: ۲۵۰۳۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۴ 23 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام «سید ابوفاضل رضوی اردکانی» شامگاه چهارشنبه در آیین معنوی ضیافت افطاری نماینده ولی فقیه در فارس با مدیران استان بیان کرد: وظیفه دستگاه ها و مسئولان نظارتی مانند سازمان بازرسی و دیوان محاسبات، سرکشی و نظارت بر ادارات و دستگاه های اجرایی است تا مسائل مختلفی مانند مالی و اختلاس ها پیش نیاید.
وی افزود: برخی از گناهان حق الناس است که جزای بسیار سنگینی دارد و افرادی که دست در تصرفات غیر قانونی و غیر مشروع در بیت المال دارند، حق الناس را رعایت نمی کنند.
رضوی اردکانی اظهار کرد: بیشتر مدیران ما در جامعه اسلامی پاک و خدمتگزار مردم هستند اما تعداد اندکی از مدیران از مقام خود سوء استفاده کرده و برای منفعت خود کار می کنند و آبروی نظام اسلامی را می برند که در این زمینه رئیس جمهوری دستور قاطع برای برخورد شدید با تضییع کنندگان حق الناس توسط مدیران و سوء استفاده از بیت المال را در کشور صادر کرد.
وی با بیان اینکه غیبت، تهمت، دروغ و متهم کردن افراد صفات ناشایستی است که مدیران باید از آنها دوری کنند اضافه کرد: اگر در انتصاب مدیران معیارهای الهی، تقوا و ارزش مد نظر نباشد شایسته سالاری از بین می رود.
او ادامه داد: مدیرانی که توانایی خدمت به مردم را دارند باید تشویق و جایگاه آنها ارتقا یابند اما مدیرانی نیز که به کشور ضرر می رسانند باید توبیخ و به درجات پایین تر تنزل کنند.
رضوی اردکانی عنوان کرد: مردم ما به نظام اسلامی امید دارند و هر مسئولی در مجموعه خود وظیفه حراست و حفاظت از بیت المال و حق الناس را دارد که اگر مسئولان نسبت به موارد در مجموعه های تحت مدیریت خود بی تفاوت نباشند مسائلی ناشایست پیش نمی آید.
وی افزود: ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و بازگشت به سوی خداوند است که وجود شب های قدر در این ماه یکی از نعمت های خداوند برای بندگان است.
رضوی اردکانی بابیان اینکه یاس و ناامیدی از درگاه خداوند از گناهان کبیره است گفت: وظیفه ما در ماه رمضان، جلب مغفرت الهی است که به گفته قرآن بندگان نباید از درگاه خداوند مایوس شوند زیرا رحمت خداوند جامع و فراگیر است.
در این آیین که با حضور آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، استاندار فارس، معاونان استاندار و مدیران کل استان فارس برگزار شد، از «مجتبی فردفانی» تقدیر شد.
فردفانی 25 ساله و اهل شهر گراش است که در سال 1386 در موسسه قرآنی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) استان موفق به حفظ کل قرآن شد.
وی تا سال گذشته در رده های مختلف دانش آموزی و دانشجویی در مسابقات قرآن شرکت کرده و مقام های مختلفی را کسب کرده است که امسال در سی و سومین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی در رشته حفظ کل قرآن کریم به مقام اول دست یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار