رئیس شورای هیئت های مذهبی فارس با اشاره به اینکه عزاداری حضرت امیرالمومنین علی (ع) در شیراز برگزار می شود، گفت: هیئت های عزاداری شیراز در روز ۲۱ رمضان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به عزاداری می پردازند.
کد خبر: ۲۴۹۹۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 22 June 2016
تابناک فارس به نقل از شبستان:مظفر مختاری، رئیس شورای هیئت های مذهبی فارس امروز (2تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دفتر آیت الله وحید خراسانی در تعظیم شعائر دینی همواره کمک رسان هیئت های مذهبی بوده است، گفت: تعامل خوبی بین هیئت های مذهبی و دفتر مراجع به ویژه دفتر آیت الله وحید خراسانی وجود دارد در ایام مختلف همچون فاطمیه، محرم و صفر و سالروز شهادت سائر ائمه بزرگوار (علیهم السلام) برنامه های خوبی برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه از 195 هزار هیئت مذهبی که در کشور وجود دارد، تعداد هفت هزار هیئت
در فارس است، افزود: دسته روی و عزاداری شهادت امیرالمومنین علی (علیه السلام) در روز شهادت این امام بزرگ از 2 محور شاهزاده قاسم (علیه السلام) و میدان شهدا آغاز می شود.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به اینکه هیئت هایی که از محور شاهزاده قاسم (علیه السلام) وارد می شوند محل تجمع آنان حسینیه ثامن الحجج (علیه السلام) خواهد بود و دیگر هیئت ها در میدان شهدا و مسجد امام خمینی (ره) تجمع و سپس هر 2 گروه به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (علیه السلام) حرکت و در آنجا عزاداری می کنند، اظهار داشت: عزاداری امام علی (علیه السلام) با مداحی ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) و با حضور علما و بزرگان شهر و استان برگزار می شود.

مختاری با تاکید بر اینکه ساعت حرکت هیئت های مذهبی از هر 2 مسیر ساعت 17 و 45 دقیقه و اتمام مراسم 19 و 45 دقیقه خواهد بود، اضافه کرد: با 2 ایستگاه صلواتی بعد از افطار در خدمت مردم خواهیم بود و 40 دستگاه اتوبوس نیز از شهرک های اطراف شیراز مردم را به محل تجمع می رسانند.

وی در پایان از مردم همیشه در صحنه شیراز خواست تا در این مراسم عزاداری مثل همیشه پررنگ و با صلابت شرکت کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار