نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز گفت: زمانی که مسائل سیاسی جایگزین همه چیز در حوزه فرهنگ و هنر شود ،چهره های بلند در این عرصه غبار فراموشی گرفنه و شایسته سالاری قربانی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۸۷۷۲
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸ 20 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله اسدالله ایمانی شامگاه شنبه در ضیافت افطاری جمعی از هنرمندان استان فارس بیان کرد: هنر همواره در تمام دوران ها با سختی همراه بوده به طوری که تولید یک هنر فاخر در فضای آماده به وجود نمی آید بلکه زیبایی هنر در این است که در سختی رشد کرده و تولید اثر کند.

وی با بیان اینکه نباید انتظار داشت که همه شرایط برای انجام کار درهر عرصه ای فراهم باشد و کارها بدون مانع و در شرایط مطلوب انجام شود اظهار داشت : این چنین انتظاری بی حاصل است چرا که رشد با دورزدن و برداشتن موانع محقق می شود.

ایمانی اظهارداشت: استان فارس در بخش فرهنگ و هنر در طول تاریخ حرف برای گفتن داشته و در این زمینه غنای محتوایی دارد که امیدواریم بتواند با تاسی به داشته های موجود، جایگاه خود را در عرصه هنر انقلاب اسلامی و آیینی در سطح بین المللی احیا و تثبیت و دین خود را ادا کند.
امام جمعه شیراز اضافه کرد: فارس هنرمندان و بزرگان موثری را در حوزه های مختلف از جمله فرهنگ پرورش داده است لذا در مباحث فرهنگی و اجتماعی انتظار از استان فارس و شهر شیراز
بیش از هر منطقه دیگر از کشور است.

او ادامه داد: در شرایط کنونی نیز هنرمندان این استان می توانند با زیبایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی را به جهانیان معرفی کنند که در این زمینه میدان فعالیت برای هنرنمایی هنرمندان فراهم است.

ایمانی با بیان اینکه هنرمند یک فرد نخبه در جامعه است گفت: هر کس که فهم و درک او از اوضاع و وقایع بیشتر باشد مسئولیت او نیز به فراخور اندیشه او بیشتر است لذا هنرمندان ما باید نقش و تاثیرگذار خود را در هنر انقلاب اسلامی به خوبی ایفا کنند.

وی افزود: پایدارترین اثر در هر عرصه و زمان در تاریخ اثری است که پشتوانه هنری داشته و هنرمند آفریده باشد.

در این آئین که با ضیافت افطاری همراه بود، شش نفر از شاعران استان فارس از جمله احد ده بزرگی، سید محمد امین جعفری حسینی، مرضیه مرادی،غلامرضا کافی، زهرا اسکندری و محمدجواد نوبندگانی به شعر خوانی پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار