با پیگیری های مداوم اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس و با همکاری قاضی دادگاه پاسارگاد، حکم جمع آوری کارخانه رب گوجه فرنگی که در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد احداث شده بود، صادر شد.
کد خبر: ۲۴۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۲ 20 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری فارس از تخریب کارخانه رب سازی در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد خبر داد .
مصیب امیری با بیان اینکه مجوز تخریب کارخانه رب سازی در حریم پسارگاد از سوی دادگاه داده شده است افزود : با پیگیری های کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری فارس همچنین همکاری ریاست دادگستری استان فارس و قاضی دادگاه پاسارگاد حکم تخریب کارخانه رب سازی در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد داده شد .به گفته وی به زودی این کارخانه تخریب خواهد شد.
وی تصریح کرد: از قریب به دو سال پیش ساخت و ساز غیرمجاز کارخانه رب گوجه فرنگی در حریم مجموعه جهانی پاسارگاد صورت گرفت، پس از پیگیری های حقوقی اداره کل میراث فرهنگی استان، دادگاه شهرستان پاسارگاد این پرونده را به دیوان عدالت اداری ارجاع داد اما در نهایت ، دیوان عدالت اداری ، مجددا دادگاه شهرستان پاسارگاد را صاحب صلاحیت رسیدگی به این پرونده دانست.
مدیرکل میراث فرهنگی استان فارس اضافه کرد: در نهایت پس از دو سال پیگیری، قاضی دادگاه پاسارگاد حکم اولیه برای لغو مجوز این کارخانه توسط اداره جهاد کشاورزی و جمع آوری تاسیسات کارخانه از حریم مجموعه جهانی پاسارگاد را صادر کرد.
امیری عنوان کرد: این اقدام دادگاه شهرستان پاسارگاد و صدور رای به نفع سازمان میراث فرهنگی، مجموعه جهانی پاسارگاد را از قرار گرفتن در فهرست میراث در خطر یونسکو نجات داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار