معاون امور توسعه پیشگیری بهزیستی فارس از اجرای «طرح پیک های پیشگیری» در فارس خبر داد.
کد خبر: ۲۴۸۶۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰ 20 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرجنوب:محمدرضا عرب گفت: به منظور پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي از قبيل طلاق، اعتياد، خشونت و پرخاشگري در اين طرح از بيش از 90 دستگاه اجرايي فارس كمك گرفته مي شود. وي افزود: اين همكاري ها به نحوي خواهد بود كه يك كارشناس و محقق علاقه مند به بحث پيشگيري و آسيب هاي اجتماعي از تمامي ادارات به منظور شركت در «طرح پيك هاي پيشگيري» به بهزيستي معرفي مي شوند تا در زمينه پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي از جمله طلاق، اعتياد و پرخاشگري آموزش ببينند.

عرب يادآور شد: در اين طرح كه در مرحله تدوين است كارشناسان و محققان آموزش ديده، اطلاعات و پيامدهاي پيشگيرانه را به كارمندان ارگان خود و مراجعه كنندگان به آن سازمان انتقال مي دهند. معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس گفت: اعتياد، طلاق، پرخاشگري و خشونت مهمترين آسيب هاي استان است كه مداخله در بحران طلاق از اولويت هاي ما در مباحث پيشگيرانه است و در اين طرح سعي داريم اين آسيب ها را كنترل كنيم تا عوارض ناشي از آن كاهش يابد.

عرب ادامه داد: «طرح پيك هاي پيشگيري» پايان تيرماه به صورت پايلوت در شهرستان كوار آغاز به كار مي كند و به اين شكل تا يك سال ادامه دارد و پس از آن در سراسر استان توسعه مي يابد.

اين مقام مسئول بهزيستي فارس گفت: متاسفانه آمار طلاق در استان بالاست و اگرچه سال گذشته اين آمار 2 دهم درصد كاهش يافت اما توجه به مداخله در بحران طلاق ضروري مي باشد. عرب در ادامه افزود: طرح غربالگري اختلالات ژنتيكي در زوجهاي جوان مردادماه در استان آغاز مي شود و طبق پيش بيني ها اين غربالگري براي 6 هزار زوج جوان در فارس تا پايان سال انجام مي گيرد.

وي يادآور شد: طرح غربالگري اختلالات ژنتيكي در زوج هاي جوان 15 تا 25 ساله سال گذشته نيز براي يك هزار و 500 زوج در سطح شيراز انجام شده و اين برنامه امسال توسعه مي يابد.

عرب گفت: هدف از اجراي اين طرح، پيشگيري از تولد نوزاد معلول و معلوليت ناشي از اختلالات ژنتيكي است تا بار هزينه هاي مربوط به آن از دوش خانواده و دولت برداشته شود.

معاون امور توسعه پيشگيري بهزيستي فارس ادامه داد: قيمت تمام شده براي نگهداري يك معلول در مراكز شبانه روزي ماهانه يك ميليون و 300 هزار تومان است و با توجه به اينكه 50 درصد معلوليت هاي ناشي از اختلالات ژنتيكي است، با اجراي موفقيت آميز اين طرح مي توان از 50 درصد معلوليت ها پيشگيري كرد كه اين ميزان آثار رواني و اجتماعي موجود را كاهش مي دهد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار