مدیر عامل آب منطقه ای فارس آخرین وضعیت ذخیره آب در سدهای ان استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۲۴۸۶۰۷
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 20 June 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:حمیدرضا دهقانی گفت: ظرفیت هفت سد استان فارس سه میلیارد مترمکعب است که در حال حاضر و بر اساس آمار تا روز یکشنبه فقط ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در سدهای استان ذخیره شده است.

وی ادامه داد: در سال آبی ۹۴-۹۳ میزان آبی که در سدهای استان فارس ذخیره شده بود حدود ۲۵۱ میلیون مترمکعب بود که در حال حاضر ۵۰ میلیون مترمکعب کاهش داشته است.

مدیر عامل آب منطقه ای فارس در رابطه با وضعیت آب برای کشاورزی اظهار داشت: با توجه به کمبود آب در استان هیچ گونه آبی برای استفاده کشاورزی وجود ندارد از این رو کشاورزان باید این موضوع را مورد توجه قرار دهند.

وضعیت بحرانی دشتهای فارس


مديرعامل شركت آب منطقه اي فارس با اشاره به اینکه برداشت آب در ۶۷ دشت استان ممنوع است، تصریح کرد:  وضعیت در عمده دشتهای استان از جمله دشتهای جنوب و شرق بسیار نگران کننده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون برداشت آب در دشتهای فسا، جهرم، لار و فیروزآباد دچار مشکل شده به گونه ای که عمق چاه آب شرب در برخی از این دشتها به ۴۸۰ متر هم می رسد.

دهقانی ادامه داد: از این تعداد دشت در استان فارس برداشت از ۱۴ دشت ممنوعه نیست که این دشتها نیز فاقد پتانسیلهای لازم برای برداشت هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار