تازه های پلیسی
بیشترین عامل خیانت زنان و مردان متأهل/کشف 12 و نیم میلیارد کالای قاچاق/اخاذی میلیونی 3 مأمورنما از افاغنه/اسیدپاشی به خودروها در استهبان مزاحمت در شبکه اجتماعی موجب طلاق شد/دزدی 270 میلیونی از حساب عمو/باند کلاهبرداری صدور ویزای اروپا در شیراز دستگیر شد
کد خبر: ۲۴۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹ 19 June 2016
بیشترین عامل خیانت زنان و مردان متأهل
به گزارش تابناک فارس:معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت:چت روم ها امـروزه بـیشـتـرین عـامل بـروز خیانـت های سـایبری هسـتند.
فریبا استواری افزود:از گوشی های همراه و اس ام اس ها کـه بگـذریم، صدای دریافـت چت های پی در پی نیز امروزه عـامل بروز شـک و اختلاف در زندگـی های زناشویی شده است.
وی بدترین پیامد اپلیکیشن های جدید ارتباطی اسمارت فون ها(گوشی های هوشمند) را ورود به حریم زندگی افراد متاهل برشمرد و گفت: این موضوع به گونه ای است که برخی از زنان و مردان متاهل هر روز چندین پیام می‌دهند و دریافت می‌کنند، پیام هایی که خیلی از آن‌ها در‌نهایت به آغاز یک رابطه نامتعارف می‌انجامد.
استواری بیان کرد:این اپلیکیشن‌های ارتباطی که بهترین محیط را برای لغزش زنان و مردان متاهل فراهم می کند، به طوری که باید شاهد اتفاقات بسیار ناگواری بود، به ویژه اینکه این روز‌ها در این اپلیکیشن‌ها جوانان مجرد زیادی عضو هستند و همین مسئله سبب می‌شود تا پتانسیل بالایی برای لغزش روانی زنان فراهم باشد.

کشف 12 و نیم میلیارد کالای قاچاق
480 دستگاه کولر گازی و 12هزار و 744 عدد استکان خارجی قاچاق در فیروزآباد از دو دستگاه تریلی کشف شد.ارزش این محموله 11 میلیارد ریال برآورد شده است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس از کشف دو محموله برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال از دو دستگاه خودرو در این استان خبر داد.این محموله ها در جاده کازرون و شیراز کشف شده است و مجموعاً 25 تن و 310 کیلوگرم وزن دارند.

503 عدد چراغ شارجی، 72 عدد سشوار، 30 دستگاه اسپیکر صوتی، 10عدد اتو، هفت عدد فلاکس و پنج عدد چراغ لیزری قاچاق در نورآباد از یک دستگاه وانت نیسان کشف شد.
ارزش این محموله 250 میلیون ریال برآورد شده است.

اخاذی میلیونی 3 مأمورنما از افاغنه
فرمانده انتظامی استان از دستگیری سه سارق اخاذ در شیراز خبر داد که تحت پوشش مامور پلیس آگاهی اقدام به اخاذی از افاغنه می کردند.
سردار احمدعلی گودرزی گفت: این افراد در باغ های واقع در اطراف شمال شهر شیراز سوژه های خود را که عمدتا" افاغنه بودند انتخاب و با غصب عنوان مامور به بهانه های متخلف اقدام به اخاذی مبلغ 2 تا 20 میلیون ریال از آنها می کردند.

اسیدپاشی به خودروها در استهبان
مرد جوانی که با استفاده از اسید یا مواد شوینده، اقدام به تخریب خودروها می‌کرد، توسط ماموران پلیس استان فارس در استهبان دستگیر شد.

مزاحمت در شبکه اجتماعی موجب طلاق شد
فرمانده انتظامی شهرستان نی ریز گفت: پس از شکایات چندی از شهروندان مبنی بر مزاحمت، فحاشی و تهدید در شبکه های اجتماعی واتس آپ و تلگرام، موضوع در دستور کار پلیس فتای شهرستان نی ریز قرار گرفت.
سرهنگ عزیز برزگر ادامه داد: با توجه به اینکه متهم از شماره های جعلی استفاده می كرده پس از بررسیهای فنی و تخصصی کارشناسان پلیس فتا شهرستان ني ريز، متهم شناسایی و دستگیر شد.
وی افزود: در راستای مزاحمتهای این جوان که بعضا افراد متاهل را طعمه قرار داده، یک مورد باعث طلاق و یک مورد نیز در شرف طلاق بوده که دستگیری متهم مانع از تحقق اين امر شد.

دزدی 270 میلیونی از حساب عمو
فردی که از حساب عموی خود مبلغ 270میلیون ریال به صورت غیرمجاز برداشت کرده بود، دستگیر شد.
رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: متهم در این باره می گوید؛ هرگاه با عمویم برای خرید و یا امور بانکی به فروشگاه و یا بانک ها مراجعه می کردیم، رمز و مشخصات کارت ها و حساب های بانکی خود را با استفاده از حافظه گوشی تلفن همراه خود وارد می کرد و زمانی که متوجه شدم تمام اطلاعات حساب های بانکی وی در گوشی تلفن همراهش ذخیره است تصمیم به برداشت از حساب و خرید های اینترنتی گرفتم.
متهم پس از به دست آوردن این اطلاعات، اقدام به خرید اینترنتی از فروشگاه های مختلف و خرید تبلت و شارژ تلفن همراه به تعداد زیاد از حساب وی كرده است.

باند کلاهبرداری صدور ویزای اروپا در شیراز دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: در پی ارجاع چندین پرونده به پلیس فتا، تعدادی مالباخته که همگی قصد دریافت ویزا و خروج از کشور را داشتند به این پلیس مراجعه و اعلام كردند در یکی از سایت های اینترنتی با تبلیغاتی مبنی بر «صدور ویزای کشورهای مختلف و فراهم نمودن فضای کسب و کار تضمینی در اروپا با 25 میلیون تومان» مواجه شده اند و پس از انتقال وجه مورد نظر به حساب فرد، ویزایی را تحویل آن ها داده اند که ظاهری کاملا واقعی اما جعلی می باشد و هیچگونه اعتبار و ارزش قانونی ندارد.
سرهنگ موسی حسینی در ادامه افزود متهمین در خصوص جرم ارتکابی گفتند: چند ماه پیش در فضای مجازی با تبلیغات اخذ ویزا و مهاجرت خارج از کشور مواجه شديم و این فکر شیطانی که از این نوع تبلیغات و تطمیع جوانان متقاضی خروج از کشور استفاده كنيم عاملی برای طراحی این سایت و فعالیت در این زمینه شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار