مديركل فرودگاه‌های استان فارس گفت: پروژه‌های ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی، ساختمان پلیس فرودگاه، پارکینگ طبقاتی، ساختمان بانک ملی و کارگو فرودگاه بین‌المللی شیراز با بیش از 95 درصد پیشرفت فیزیکی تا یک ماه آینده افتتاح می‌شود.
کد خبر: ۲۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۹ 19 June 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:رضا بدیعی‌فرد مدیركل فرودگاه‌های استان فارس به پروژه‌های در حال احداث فرودگاه شیراز اشاره كرد و گفت: در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار از طرف شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به احداث و تكمیل پروژه‌های فرودگاه‌های استان فارس اختصاص یافت.

به گفته وی، میزان پیشرفت برخی از پروژه‌های عمرانی فرودگاه شیراز به ۹۵ درصد می‌رسد. همچنین ترمینال پروازهای بین‌المللی فرودگاه شیراز با مساحت ۲۱ هزار مترمربع و سه طبقه دارای چهار پل هوایی(ایربریج) است و اعتباری بالغ بر ۹۷۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران به آن اختصاص یافته است.ترمینال بین‌المللی این فرودگاه تاکنون با صرف هزینه‌‌یی بالغ بر ۲۸۰ میلیارد ریال 16 درصد پیشرفت فیزیكی داشته است.

مدیركل فرودگاه‌های استان فارس به عملیات تكمیلی پروژه پاركینگ طبقاتی اشاره كرد و افزود: این پاركینگ با ظرفیت پارك ۷۵۰ دستگاه خودرو در پنج طبقه احداث شده است و هم اینك تكمیل و اجرای سازه فضایی به همراه نصب ساندویچ پانل، نصب تجهیزات شامل دوربین مداربسته، سیستم اطفائیه، آسانسور، روشنایی، جاده رمپ خروجی و سرویس‌های بهداشتی در حال اجراست كه با پیگیری‌های صورت گرفته تا یك ماه آینده تكمیل می‌شوند.

بدیعی‌فرد یادآور شد: ساختمان پلیس با مساحت دو هزار و ۳۰۰ مترمربع و پیشرفت فیزیكی ۹۸ درصد تا یك ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و اعتبار این پروژه ۴۲ میلیارد ریال بوده كه از محل اعتبارات شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تامین شده است.

وی درباره پروژه احداث ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی گفت: ساختمان ایمنی و آتش‌نشانی نیز با ۹۵ درصد پیشرفت فیزیكی و اعتباری بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال از جمله پروژه‌هایی است كه طی یك ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین به‌زودی دو دستگاه خودرو آتش‌نشان و كف‌ساز فرودگاهی به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در اختیار این فرودگاه قرار می‌گیرد.

مدیركل فرودگاه‌های فارس افزود: از دیگر پروژ‌های قابل افتتاح طی یك ماه آینده، احداث ساختمان بانك ملی فرودگاه به مساحت ۳۲۰ مترمربع است با هزینه‌‌یی افزون بر شش میلیارد ریال به روشBOTاجرا می‌شود و اكنون بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیكی دارد.

وی در ادامه احداث ترمینال پروازهای بین‌المللی در فرودگاه شیراز را تحولی بزرگ در صنعت گردشگری استان خواند و گفت: روزانه بیش از ۳۰۰ ایرلاین معتبر دنیا بر فراز فرودگاه شیراز عبورمی‌كنند كه اگر بتوانیم با ایجاد تمهیدات لازم تنها روزی ۲۰ ایرلاین را در فرودگاه سرویس‌دهی كنیم بی‌شك تحولی بزرگ در این فرودگاه رخ خواهد داد.

مدیركل فرودگاه‌های استان فارس در خصوص صادرات بار در فرودگاه شیراز نیز گفت: انبار بار مجهزی توسط بخش خصوصی احداث و با كسب مجوزهای امنیتی از سازمان هواپیمایی كشوری به صورت آزمایشی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم بخش صادرات استان را فعال كنیم زیرا هم اینك صادركنندگان استان فارس كالاهای خود را از طریق فرودگاه‌های همجوار به كشورها و مناطق مختلف صادر می‌كنند.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب ترمینال پروازهای خارجی عنوان کرد: سال گذشته ۱۰ میلیارد ریال صرف بهسازی تجهیزات ترمینالی، تاسیسات و نوسازی سرویس‌های بهداشتی در این ترمینال شد. با ارتقای سطح تسهیلات در حوزه‌های گذرنامه صدور ویزای الكترونیك، غرفه ارزی، ایجاد بانك ملی و غرفه اطلاع‌رسانی و گردشگری نیز باعث شد زمان اخذ ویزای فرودگاهی از ۸ ساعت به ۳۰ دقیقه كاهش یابد و این اقدامات رضایت مسافران و گردشگران را در پی داشته است.

بدیعی‌فرد از خرید، نصب و راه‌اندازی سیستم راداری جدید برای فرودگاه شیراز نیز خبر داد و عنوان كرد: رادار فرودگاه به دلیل عدم پوشش مناسب، كارایی مطلوبی ندارد از این‌رو شركت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اقدام به خریداری رادار جدید کرده و اكنون در حال بررسی جهت جانمایی آنتن جدید هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار