مدیرکل بهزیستی استان فارس گفت: این استان در زمره پنج استان نخست کشور از نظر مبتلایان به بیماری های ایدز و هپاتیت است اما می توان گفت که رشد این دو بیماری در این استان کنترل شده است.
کد خبر: ۲۴۵۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۰ 14 June 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مرتضی موسوی در حاشیه آیین افطار کودکان تحت پوشش بهزیستی فارس از ارائه آمار مبتلایان به بیماری های ایدز و هپاتیت در استان خودداری کرد و در عین حال افزود: 24 مرکز کاهش آسیب ناشی از این دو بیماری در استان فارس فعال هستند.
مدیرکل بهزیستی فارس در بخش دیگری از این سخنان خود اظهار کرد که سن اعتیاد در جامعه به 15 سال رسیده است.
وی ادامه داد: هم اینک 116 مرکز مبارزه با اعتیاد در بخش های اقامتی، درمان سرپایی، مراکز غیردارویی و مراکز کاهش آسیب ناشی از تزریق در استان فارس در حال فعالیت هستند و تاکنون چهار هزار و 225 معتاد از خدمات این مرکز استفاده کرده اند.
موسوی گفت: افزون بر 95 درصد مراجعه کنندگان به مراکز درمان سرپایی اعتیاد در استان را مردان تشکیل می دهند و دیگر مراجعه کنندگان زن هستند.
موسوی در ادامه اظهار کرد: هم اینک 440 کودک کار و خیابانی در 26 مرکز شبانه روزی بهزیستی در سراسر استان فارس نگهداری می شوند که 68 درصد این کودکان از اتباع خارجی هستند.
وی همچنین گفت: 103 مرکز مشاوره فردی و خانوادگی و یک مرکز مشاوره تلفنی بهزیستی در استان فارس فعال هستند که در سال 94 به 267 هزار نفر خدمات مشاوره ای ارائه کرده اند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار