شورانامه
تراموا در شیراز ساخته شود/ جنایت نابودی باغ های ارزشمند در شیراز/ پروژه های شهرداری شیراز که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند/ستاد بحران فارس آفت زده است/کنایه به رئیس سازمان محیط زیست/شهرداری شیراز تیم لیگ برتری بخرد/برج تاریخ در بام شیراز ساخته می شود/کتابچه قوانین شهر در اختیار شهروندان قرار می گیرد
کد خبر: ۲۴۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۰ 14 June 2016
به گزارش تابناک فارس:شورانامه این هفته پر از خبرهایی مربوط به پروژه های بزرگ شهرداری شیراز و وعده افتتاح پروژه های در حال ساخت و پیشنهاد ساخت پروژه های جدید و البته کنایه به رئیس سازمان محیط زیست در خصوص آتش سوزی های اخیر در جنگل های ارزشمند استان فارس.

تراموا در شیراز ساخته شود

علیرضا پاک‌فطرت،شهردار شیراز با اشاره به بازدید خود و جمعی از مدیران شهرداری از برخی شهرهای اروپا، اظهار داشت: توجه جدی به سیستم حمل‌ونقل بین جاده‌ای و فنس کشی کامل جاده‌ها، استفاده از خطوط تراموا به‌منظور تقویت گردشگری، استفاده از خطوط مترو و تراموا برای اتصال کلان‌شهرها به حومه و ارتقای فرهنگ ترافیک از جمله مواردی است که در شهر شیراز قابلیت اجرا دارد.

جنایت نابودی باغ های ارزشمند در شیراز
غلام علی ترابی،رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز گفت:در روزهای اخیر ضمن بررسی‌های به‌عمل‌آمده توسط این‌جانب و هشدارها و تذکرات بی‌شمار شهروندان گرامی و درخواست بررسی متوجه شدیم که حدود دو هکتار از باغات سرسبز گروه یک قصردشت به دلیل معلوم و نامعلوم توسط عده‌ای تخریب‌شده و در بررسی‌های به‌عمل‌آمده و بازدیدهای میدانی مشخص شد در سه سال گذشته این باغات سرسبز و انبوه در حاشیه چمران بوده و شهرداری به‌صورت قهری و توافقی بر اساس مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی ایران اقدام به تملک قسمتی از آن کرده و در حال تملک مابقی آن به‌منظور تبدیل به فضای سبز عمومی است.
وی متذکر شد: این تخریب در محیط متعلق به شهرداری که با صرف هزینه گزاف از عوارض شهروندان مستضعف برای حفظ فضای سبز باغ‌های موجود خریداری‌شده صورت گرفته و گفتنی است که بر اساس تحقیقات ارزش زیست‌محیطی و هزینه‌های کاشت و نگهداری هر درخت تنومند حدود 200 هزار دلار است که با احتساب هر هکتار بیش از 400 درخت تخریب‌شده خسارات وارده به محیط‌زیست شهری شیراز بالغ‌بر 600 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

پروژه هایی که تا پایان امسال به بهره برداری می رسند
رئیس کمیسیون فرهنگی شورا یادآور شد: شورا و شهرداری مفتخر خواهد بود در پرتو فعالیت جهادی تا پایان سال پروژه‌های بزرگ کوهسار مهدی، پل کابلی ولیعصر (عج) و باغ‌موزه دفاع مقدس، خط یک قطار شهری از میدان ا... تا نمازی، زیرگذر و روز گذر بلوار تخت جمشید، میدان معلم و بوستان 570 هکتاری حسینی الهاشمی را تقدیم شهروندان فهیم و باصفای شیراز کند تا نتیجه و ثمره اعتماد و اطمینان به شورای چهارم را در یاد و خاطرات ماندگار خود نگه دارند.
ستاد بحران فارس آفت زده است
هاجری در ادامه ابراز داشت: خسارت هشت میلیارد تومانی میوه و تره‌بار در انبار شهرک صنعتی شیراز و خسارت دو میلیارد تومانی به تأسیسات این انبار، فاجعه دردآوری است که همچون سوهان روح و روان شهروندان و جوانان بیکار را خراش می‌دهد و هنوز از این حادثه رها نشده بودیم که آتش‌سوزی بزرگ جنگل‌های پاسارگاد ما را به شوک دوم مبتلا ساخت، این آتش‌سوزی‌ها نشان داد ستاد بحران استان آفت‌زده و باید اصلاح و تقویت شود.
وی متذکر شد: لازم است شهرداری به عنوان رکن ستاد بحران نسبت به خرید حداقل 3 بالگرد و هواپیمای کوچک آتش‌نشان سریعاً اقدام تا بتواند با تجهیزات کامل امنیت و آسایش خیال شهروندان را مهیا سازد و همچنین ضرورت دارد موسسه استاندارد و دستگاه قضائی پیگیر این فاجعه شده تا از ادامه آن پیشگیری شود.


کنایه به رئیس سازمان محیط زیست

رضا محمدیان رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز گفت:معصومه ابتکار باید به عنوان رئیس محیط زیست کشور پاسخگوی اتفاقات روی داده در فارس باشد زیرا جای تعجب است که استان فارس با داشتن محیط زیست گسترده و پارک های حفاظت شده از امکانات اولیه مهار آتش محروم است.

عضو شورای شهر شیراز تاکید کرد: اگر امکانات لازم در استان فارس وجود داشت حریق منطقه پاسارگاد چندین روز طول نمی کشید و آتش سوزی پارک بمو نیز به سرعت مهار می شد.
محمدیان کنایه ای هم به رئیس سازمان محیط زیست زد و گفت: اگر در اردیبهشت شیراز قرار داشتیم شاید رئیس سازمان محیط زیست به شیراز سفر می کرد اما گرمی هوای شیراز مانعی برای حضور او یا معاونین در فارس شد که جای تعجب دارد.

شهرداری شیراز تیم لیگ برتری بخرد
عضو شورای شهر شیراز گفت: «پاک فطرت» شهردار شیراز می ماند و شایعات دلیل بر برکناری او نخواهد شد.
محمد رضا هاجری در مورد خرید تیم لیگ برتری نیز گفت: شورا و شهرداری حمایت از ورزش را در دستورکار خود قرار  داده و در این مسیر باید یک تیم لیگ برتری برای حضور در شیراز خریداری شود.
وی افزود: اگر اعتبارات یکی از زیر گذرها را برای ورزش هزینه کنیم کار بیهوده نکرده ایم زیرا باید به خواسته های جوانان شیراز و فارس عمل کنیم.

برج تاریخ در بام شیراز ساخته می شود
پروژه برج «تاریخ ایران» در شورای شهر شیراز تصویب شد.
این پروژه شامل برج تاریخی، پارک مینیاتوری و فضای سبز است و قرار است در بام شیراز ساخته شود.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر شیراز  گفت: کلیات و ایده اولیه بحث برج پردیس تاریخ ایران و باغ مینیاتوری آن مطرح‌شده و در پیش‌بینی اولیه ارتفاع 110 متر است اما مساحت دقیق و تعداد طبقات آن هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست.
رضا محمدیان افزود: کاربری این مجموعه شامل تالار اجتماعات است و موزه تاریخ ایران، نمایشگاه، رستوران، باغ ایرانی و کافی‌شاپ نیز در آن احداث می‌شود.

دیگر عضو شورای شهر نیز در همین مورد گفت:ساختمان برج دارای یک رستوران گردون در طبقه فوقانی، کنسول و بالکنی مارپیچ با شیبی ملایم است که باکس گل‌های زینتی و جوی آب در حاشیه آن طراحی‌شده و افراد می‌توانند طبقات این برج را از همین رمپ دارای شیب ملایم و مناظر زیبای حاشیه‌ای آن طی کنند و یک پیاده‌روی مفرح داشته باشند.
معین یادآور شد: در طبقه زیرزمین آن تالار بزرگی با ظرفیت بیش از 3 هزار نفر احداث می‌شود و در پردیس مینیاتور نیز اماکن و سازه‌های مشهور جهان اسلام و سایر کشورها احداث می‌شود که البته این طرح از شش سال قبل ابتدا در شیراز مطرح شد اما به سبب کشمکش‌ها صورت عملیاتی پیدا نکرد و چند شهر دیگر این ایده را اجرایی کردند.

کتابچه قوانین شهر در اختیار شهروندان قرار می گیرد
عضو شورای شهر شیراز از انتشار کتابچه ضوابط و قوانین شهر شیراز خبر داد.احمد رضا نقیب زاده گفت:مصوبات شورای اسلامی شهرها بعنوان ضوابط و مقرراتی تلقی می گردند که برای کلیه دستگاه ها لازم الاجرا هستند از این رو می بایست این مصوبات بطور مدون در اختیار شهروندان و دستگاه های اجرایی قرار گیرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار