برخی شنیده های غیر رسمی حدود آتش سوزی جنگل های پاسارگاد را 2500 تا 3000 هکتار برآورد می کنند.مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس هم وسعت بقیه آتش سوزی های چند روز اخیر را حدود 85 هکتار برآورد کرده است.این یعنی در این 3 روز کابوس وار حدود 3085 هکتار از پوشش ارزشمند جنگل و مرتع فارس که جدا از مبحث آتش سوزی به خودی خود در معرض خطر هستند به خاکستر تبدیل شدند.
کد خبر: ۲۴۴۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۵ 12 June 2016

طبیعت ارزشمند استان پهناور فارس روزهای پایانی خرداد ماه را کابوس وار سپری کرد.روزهایی پر از آتش و سوختن و از بین رفتن درختان 200 ساله و کبک ها و جوجه هایشان و لاک پشت ها و جوجه تیغی ها و سرگردانی خرس های قهوه ای.

به گزارش تابناک فارس:برخی شنیده های غیر رسمی حدود آتش سوزی جنگل های پاسارگاد را 2500 تا 3000 هکتار برآورد می کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس هم وسعت بقیه آتش سوزی های چند روز اخیر را حدود 85 هکتار برآورد کرده است.

این یعنی در این 3 روز کابوس وار حدود 3085 هکتار از پوشش ارزشمند جنگل و مرتع فارس که جدا از مبحث آتش سوزی به خودی خود در معرض خطر هستند به خاکستر تبدیل شدند.

9 آتش سوزی در طبیعت فارس در 3 روز

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از وقوع ۹ مورد آتش‌سوزی در طبیعت استان فارس طی ۳ روز اخیر خبر داد.

حمزه ولوی در مورد وسعت آتش‌سوزی‌ها در مناطق حفاظت شده، اظهار کرد: تنها وسعت یکی از این  آتش‌سوزی‌ها قابل توجه بود، زیرا نیروهای ما در منطقه حضور نداشتند و برای کمک به پاسارگاد رفته بودند، بنابراین پس از شروع آتش‌سوزی در «بمو» ۳ ساعت طول کشید تا خود را به این منطقه رساندند و ۷۵ هکتار در آتش سوخت، اما باقی وسعت آتش‌سوزی‌ها  در مجموع به حدود ۱۰ الی ۱۱ هکتار رسید.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس با اشاره به اینکه عواملی همچون خشکی هوا و پوشش گیاهی عامل ثانویه این آتش‌سوزی‌ها هستند؛ گفت: عامل اصلی انسانی است و عوامل طبیعی سبب  گسترش و تشدید آتش‌سوزی می‌شوند. سهل‌انگاری، بی‌توجهی و متاسفانه در برخی موارد اقدامات عمدی سبب ایجاد این آتش‌سوزی‌ها شده است.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
جنگل به درد مبارزه با استکبار نمیخورد. جنگلها باید نابود ..........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۵
ای وای تو چه قئر متفاوت و خاص هستی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار