خطبه هایی از جنس مردم
فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس دغدغه اصلی کشور یعنی فرهنگ و اقتصاد بود.ائمه جمعه فارس علاج فرهنگ را ایجاد یک قرارگاه منسجم فرهنگی و راه حل مشکل اقتصادی را پیگیری اقتصا مقاومتی دانستند.ائمه جمعه همچنین مردم را به استفاده مطلوب از ماه میهمانی خدا توصیه کردند.آن ها همچنین به ضعف سازمان ملل در مقابل دلارهای نفتی عربستان نیز اشاره کردند.
کد خبر: ۲۴۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 11 June 2016
به گزارش تابناک فارس:آیت الله ایمانی،نماینده ولی فقیه در فارس گفت: امروز شاهد برخی از مسائل همچون رشوه و کم کاری در بعضی از اداره ها و همچنین شاهد مناظر ناخوشایندی در خیابان ها هستیم.
وی این مسائل را ناشی از ضعف فرهنگی دانست.

بسیاری از مدیران مسائل فرهنگی را نمی فهمند

آیت‌الله لطف‌الله دژکام،امام جمعه جهرم؛ از نبود گوش شنوا در کشور برای حل مسائل فرهنگی گلایه کرد و عنوان داشت: مردم توقع دارند مسؤولان کشور مسائل فرهنگی را با مطالعه و درک اسلامی حل کنند.
خطیب جمعه جهرم گفت: بسیاری از مدیران ما مسائل فرهنگی را نمی‌فهمند و همگان باید بدانند صرف گرفتن جلسه شورای فرهنگ عمومی هر از چندگاهی کاری به پیش نمی‌رود و مدیر فرهنگی ما که اهل مطالعه و درک مسائل عمیق فرهنگی نیست به‌یقین نمی‌تواند مشکل فرهنگ را حل کند.
دژکام افزود: پس از 30 سال تجربه‌اندوزی دربخش کشاورزی حق اشتباه را نداریم و باید به توسعه کشاورزی صنعتی در راستای بهره‌وری بیشتر از تولیدات آن قدم برداریم و ایجاد صنایع تبدیلی برای شهرستانی مانند جهرم که 70 هزار هکتار سطح زیر کشت دارد بسیار مهم است.
وی ایجاد سردخانه برای نگهداری برخی محصولات کشاورزی تا زمان بازار مناسب را نیاز این صنعت عنوان کرد و بیان داشت: بسیار بد است که در همین استان خودمان در سال گذشته شاهد هدررفت 600 میلیون تومان سیب‌زمینی بودیم به دلیل اینکه توان نگهداری از آن را نداشتیم.
وی در پایان از تمام ‌کسانی که توان سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف اقتصادی را دارند خواست با توجه به آمار 3.5 میلیون بیکار که در کشور وجود دارد حداکثر توان خود را بگذارند تا با رونق تولید داخلی مشکل جوانان بیکار و آماده‌به‌کار ایران اسلامی حل شود و مسؤولان نیز زمینه را برای صادرات محصولات تولید داخل آماده کنند.

کشاورزی سنتی تمام شود
حجت‌الاسلام محمد خرسند،امام جمعه کازرون؛با تاکید بر اینکه به عمران و آبادی روستا باید توجه کرد تا جلوی مهاجرت روستائیان به شهرها گرفته شود تصریح کرد: دولت باید محصولات کشاورزان را تضمینی خریداری کند و در زمینه محصولات کشاورزی عرضه و تقاضا با یکدیگر همخوانی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه آب کشاورز و باغ‌دار باید تأمین اما جلوی مصرف بی‌رویه و غیرمجاز آن گرفته شود ادامه داد: با تدبیر و سیاست‌گذاری و همچنین برپایی دوره‌های آموزشی و علمی برای کشاورزان باید کشاورزی را از حالت سنتی خارج کرد.
امام‌ جمعه کازرون با اشاره به روز محیط‌زیست نیز بیان داشت: کوه و دشت و بیابان و مراتع و محیط‌زیست فقط متعلق به نسل امروز نیست و به آیندگان نیز تعلق دارد که برای حفظ محیط‌زیست باید کار فرهنگی کنیم.

تنبلی و محافظه کاری را کنار بگذارید
حجت‌الاسلام سید مختار موسوی،امام‌جمعه لارستان؛ تشکیل تمدن بزرگ اسلامی را از اهداف طولانی‌مدت انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: تنبلی، محافظه‌کاری و ناامیدی نقطه مقابل هدف‌گیری مستمر آرمان‌هاست.
وی استقلال فرهنگی را یکی دیگر از شاخصه‌های یک فرد انقلابی عنوان و تصریح کرد: انتخاب سبک زندگی اسلامی ایرانی را با توجه به پیشینه تاریخی درخشان ایرانیان و تلفیق آن با مبانی اسلامی تمدنی بزرگ و اثرگذار را تشکیل داد.

مسئولان اجرایی به جای تحلیل و نظریه پردازی کارشان را کنند
حجت‌الاسلام قهرمان عباسی،امام‌جمعه قائمیه گفت:جامعه ما از دو موضوع فرهنگ و اقتصاد به‌شدت آسیب‌پذیر شده که مشکل آن یکی نداشتن درک و فهم مشترک از موضوع و عامل دوم این‌که مسؤولان اجرایی و کارگزاران خودشان را در جای نظریه‌پردازان و تحلیل‌گران قرار داده‌اند.
عباسی گفت: دولت مجری است و باید اجرا کند اما جای بحث و تحلیل و موافق و مخالف این موضوعات مجلس است و به همین خاطر به دولت  قوه مجریه و به مجلس قوه مقننه می‌گویند و تا زمانی که این دو مشکل مرتفع نشود گره از مشکلات فرهنگی و اقتصادی باز نمی‌شود.

کشاورزی صنعتی شود
حجت‌الاسلام‌ قنبرعلی احمدی،امام‌جمعه مرودشت گفت:آنچه مهم‌ترین بخش اقتصاد مقاومتی را در شرایط فعلی می‌تواند تشکیل دهد کشاورزی و صنعت ما است که با حمایت کامل از کشاورزان و تلاش برای مکانیزه و صنعتی کردن کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی می‌تواند از به وجود آمدن ضرر و زیان‌های آنان کاسته شود.
وی از شهردار مرودشت نیز تقاضا کرد که برای ساماندهی و شناسایی نقاطی برای ساماندهی خودروهای سیار میوه و تره‌بار تلاش مستمر داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار