آتش سوزی جنگل خرسی پاسارگاد با مدیریت و پشتیبانی ضعیف دستگاه های متولی و همت و تلاش مردم بعد از 50 ساعت مهار شد.حالا اما منطقه حفاظت شده بمو از صبح امروز و مراتع ارژن از ساعتی پیش دچار حریق شده اند تا لزوم وجود لوازم و ادوات پیشرفته اتفاء حریق در استان فارس بیشتر احساس شود.
کد خبر: ۲۴۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰ 10 June 2016
دبیر شورای بخش پاسارگاد گفت: آتش سوزی منطقه تنگ بلاغی پاسارگاد با تلاش و کمک های مردم استان فارس مهار شد.
به گزارش تابناک فارس:سلمان پویا ادامه داد: از صبح امروز تردد و انتقال مردم و نیروهای ارتش با استفاده از ۴ بالگرد انجام شد که اگر طی سه روز گذشته شاهد این بالگردها بودیم آتش سوزی بیش از ۵۰ ساعت طول نمی کشید.
دبیر شورای بخش پاسارگاد یادآور شد: مردم شهرستانهای مختلف استان فارس در این عملیات چند روزه شرکت داشتند و این حرکت موفقیت به همراه داشت.

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل پاسارگاد/آسیب به زیستگاه خرس قهوه ای و سوختن برخی حیوانات/به نیروها دستور دادیم تا فردا در منطقه بمانند

مدیر کل محیط زیست استان فارس در خصوص آسیب به پوشش گیاهی وحیوانی موجود درمنطقه عنوان کرد: پوشش جنگلی در مناطق باز تا حدود 95 درصد سالم است به گونه ای که اغلب درختان بلوط اغلب سالم هستند اما در دره ها همه درختان سوخته اند.
ولوی در خصوص آسیب به حیوانات موجود درجنگلهای پاسارگاد عنوان کرد: لانه های پرندگان، بخشی از حیوانات از جمله مارمولک ها و لاک پشتها سوخته اند اما هیچ خرس قهوه ای آسیب ندیده است.

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل پاسارگاد/آسیب به زیستگاه خرس قهوه ای و سوختن برخی حیوانات/به نیروها دستور دادیم تا فردا در منطقه بمانند

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل پاسارگاد/آسیب به زیستگاه خرس قهوه ای و سوختن برخی حیوانات/به نیروها دستور دادیم تا فردا در منطقه بمانند+تصاویر

به گفته خسروانی ، رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری پاسارگاد ، بر اساس مشاهدات میدانی درپی گسترش شعله های آتش در مناطق چاه بید ، ارتفاعات تنگ ماری و تنگ بلاغ بیش از 30 قلاده خرس قهوه ای به سمت کوه های موسی خانی واقع درمیان شهرستان های اقلید ، پاسارگاد و خرم بید در حال کوچ هستند .

آخرین وضعیت آتش سوزی جنگل پاسارگاد/آسیب به زیستگاه خرس قهوه ای و سوختن برخی حیوانات/به نیروها دستور دادیم تا فردا در منطقه بمانند

بعد از جنگل خرسی حالا پارک ملی ارزشمند بمو می سوزد
مدیریت بحران محیط زیست استان فارس گفت: ارتفاعات پارک ملی بمو از سمت شهرستان خرامه از صبح امروز دچار آتش سوزی شده است.
پارک ملی بمو از لحاظ شمار حیوانات و تنوع حیات‌وحش، بعد از پارک‌های ملی گلستان و ارومیه در رتبه سوم قرار دارد. در پارک ملی بمو بیش از 220 گونه جانوری و گیاهی وجود دارد. این پارک که 48 هزار هکتار وسعت دارد در 10 کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.
مدیرکل محیط زیست استان فارس دلیل این آتش سوزی را حضور گردشگران در این منطقه و روشن کردن آتش دانست.

مراتع ارژن هم طعمه حریق شد
بخشدار ارژن شیراز گفت: حدود ساعت 17امروز (جمعه) قسمت هایی از مراتع این بخش دچار آتش سوزی شده است.
قاسم فضلی نیا بیان داشت: از زمان وقع این آتش سوزی که علت آن مشخص نیست، نیروهای امدادی از منابع طبیعی، محیط زیست، شهرداری، هلال احمر و همچنین مردم این بخش برای فرونشاندن این آتش به محل حادثه اعزام شده اند.
وی افزود: تلاش بر این است که این آتش سوزی هر چه زودتر مهار شود تا از گسترش آن به ارتفاعات بالاتر که دارای پوشش گیاهی منابع طبیعی و جنگلی از جمله درختان بنه و بادام کوهی است، جلوگیری شود.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
بازم ارتش
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۲
درود برشرف دلاورمردان بی ادعای ارتش حافظان راستین ایران زمین
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۳
مملکت داری در تمام ابعاد و زمینه ها تخصص و لیاقت میخواد که شماها ندارید.
با آزمون وخطا که نمیشه مملکت را اداره کرد.
تاتار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۰
از اختلاس ها ی بزرگان و عزیزان بفرمایید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار