معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: در ایام ماه مبارک امسال 23 عنوان برنامه مذهبی و فرهنگی با محوریت قرآن در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اجرا می شود./صدای مرکز فارس با پخش ویژه برنامه های رمضانی با روزه داران همراه می شود.
کد خبر: ۲۴۲۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲ 07 June 2016
شاهچراغ رمضانی می شود
به گزارش تابناک فارس:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) گفت: در ایام ماه مبارک امسال 23 عنوان برنامه مذهبی و فرهنگی با محوریت قرآن در حرم مطهر شاهچراغ(ع) اجرا می شود.
حجت‌الاسلام احمد سلامی اظهار داشت: از روز نخست ماه مبارک، برنامه تفسیر و ترتیل قرآن کریم با حضور چهار نفر از قاریان استانی هر روز از ساعت 11:30 تا 12:30 در شبستان امام خمینی(ره) این حرم مطهر برگزار می‌شود.
وی افزود: محفل انس با قرآن با حضور قاریان بین المللی و قرائت دعا و احیا شب های جمعه، مسابقه کتابخوانی با محوریت قرآن، برگزاری مشق قدر و کتابت قرآن، برنامه آموزشی و عقیدتی ویژه روزه اولی‌ها برای دو هزار نفر از نوجوانان دختر و پسر استان فارس همراه با ضیافت افطار از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است.
سلامی، با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی فن خطابه ویژه روحانیان، اظهار داشت: برای انجام این امر سه نفر از روحانیان از قم دعوت شده اند که در دهه اول ماه مبارک رمضان حجت الاسلام حیدری کاشانی، دهه دوم حجت الاسلام دارستانی و دهه سوم حجت الاسلام عرفان در این حرم مطهر به ایراد سخنرانی می‌پردازند.
وی اضافه کرد: راه اندازی ایستگاه مطالعه و برنامه رادیویی با عنوان 'ندای محبت' که شامل قرائت ادعیه، آیات قرآن و دیگر برنامه‌های فرهنگی است در طول ماه مبارک رمضان هر روز در نوبت صبح و بعداز ظهر در فضای حرم مطهر شاهچراغ (ع)طنین انداز می شود.

ویژه برنامه های رمضانی رادیو فارس
مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس گفت: فرصت پرواز، برنامه ای است که ظهرها ساعت12 و 30 دقیقه تا 13 و 15 دقیقه به مدت 45 دقیقه از گروه معارف رادیو فارس پخش می شود.
رستگار ادامه داد: گزیده سخنان بزرگان، پرسش و پاسخ احکام بویژه اذان و ادعیه از بخش های برنامه فرصت پرواز است. مدیر روابط عمومی صدا و سیمای مرکز فارس افزود: برنامه از سحر تا ملکوت از شب اول ماه مبارک رمضان تا پایان ماه هر شب ساعت 3 تا اذان صبح همراه با سحرخیزان خواهد بود.
رستگار اظهار کرد: پخش دعای سحر، سخنرانی و مناجات از جمله بخش های متنوع این برنامه است.
رستگار بیان کرد: سفره آسمونی ویژه برنامه رادیو فارس در ماه مبارک رمضان است که با هدف تهییج مخاطب از طریق توصیف جذابیت های دنیوی و اخروی لحظه افطار، فرهنگ سازی، گره گشایی از مشکلات دیگران و لذت برون معنوی از لحظات ناب ماه مبارک تهیه و پخش می شود.
وی ادامه داد: موضوع این برنامه فضایل اخلاقی در قرآن کریم است که هر روز موضوعی انتخاب و طرح می شود.
رستگار افزود: مسابقه پیامکی قرآنی، گزارش های تولیدی از آداب و رسوم ماه مبارک در استان، رمضان در مراکز استان ها، روزه اولی ها، سفره های افطاری، اماکن مذهبی و مساجد، کارشناسی تغذیه و سلامت و قصه های قرآنی از بخش های متنوع برنامه سفرهای آسمونی است.این برنامه در ساعت 19 پخش می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار