خطبه هایی از جنس مردم
عدم آینده نگری،کشاورزی و تنگ نظری،صنعت فارس را نابود کرده است/الحاق فارس به خلیج فارس پیگیری شود/زالوصفتان به جان بیت المال افتاده اند/آل سعود عددی نیستند/به تمدن چندهزار ساله خودمان تکیه کنیم/نمایندگان جناح بازی نکنند
کد خبر: ۲۳۷۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۲ 29 May 2016
فصل مشترک خطبه های این هفته ائمه جمعه فارس اشاره به جایگاه مجلس خبرگان و اهمیت انتخاب آیت الله جنتی به عنوان رئیس این مجلس است.

به گزارش تابناک فارس:همچنین ائمه جمعه فارس با اشاره به شروع مجلس دهم از نمایندگان خواستند به جای باند بازی و سیاسی کاری به داد مشکلات مردم برسند.

وام خطبه هایی از جنس مردم:

عدم آینده نگری،کشاورزی و تنگ نظری،صنعت فارس را نابود کرده است
آیت الله ایمانی؛امام جمعه شیراز با اشاره به وضعیت استان فارس در بخش کشاورزی، ضرورت تدوین نقشه راه برای کشاورزان در دورانی که فارس با خشکسالی و کم‌آبی مواجه است را یادآور شد و گفت: متأسفانه تنگ‌نظری‌ها باعث شده که هر روز شاهد تعطیلی یک کارخانه در استان باشیم. این موضوع جای نگرانی دارد.
امام جمعه شیراز در خصوص مباحث گردشگری نیز به ظرفیت‌های فارس اشاره و خاطرنشان کرد: در فارس امکانات برای توسعه صنعت گردشگری به‌خصوص گردشگری مذهبی فراهم است.

الحاق فارس به خلیج فارس پیگیری شود
حجت‌الاسلام سید علی اصغر هاشمی‌شهیدی؛امام جمعه لامرد بر لزوم پیگیری بیشتر موضوع الحاق فارس به خلیج فارس از سوی مسؤولان استانی تاکید کرد و گفت: الحاق استان فارس به خلیج فارس چهار بار در حوزه‌های تصمیم‌گیری کشور تصویب شده و مورد تایید است.

زالوصفتان به جان بیت المال افتاده اند
حجت‌الاسلام محمود صحرایی درخطبه‌های نماز جمعه کازرون اظهارداشت: امروز برخی زالوصفتان به جان بیت‌المال افتاده و هیچ‌گونه اعتقادی به حلال و حرام ندارند که نمونه بارز آن فیش‌های حقوقی ده‌ها میلیون تومانی است که با حداقل دستمزد 700 تا 800 هزارتومانی به هیچ صورت سازگاری و تناسب ندارد.

آل سعود عددی نیستند
حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی؛امام جمعه اقلید گفت:آل‌سعود عددی نیستند که بخواهیم برای رفتن به حج از آنان خواهش و تمنا کنیم که به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر خواستیم آنان را تنبیه کنیم، تنبیه سختی خواهد بود.
خطیب جمعه اقلید حمایت از خانواده زندانیان را امری ضروری خواند و بابیان اینکه این افراد مجرم نیستند و گناهی مرتکب نشدند، مساعدت عمومی در راستای رفع مشکلات معیشتی، درمانی، تحصیلی و... زن و فرزندان مجرمان و زندانیان را خواستار شد.

به تمدن چندهزار ساله خودمان تکیه کنیم
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمختار موسوی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه لار یکی از ویژگی‌های اساسی یک سیاستمدار را تبعیت نکردن از فرهنگ و هنر دشمنان دانست و افزود: ما می‌توانیم با تکیه بر تمدن چند هزار ساله کشورمان فرهنگ و هنر خودمان را برای دیگران الگو کنیم، نه آن که دچار غرب‌زدگی شویم و فقط به تقلید مبادرت کنیم.امام جمعه لارستان خطاب به مسئولین برای پرکردن اوقات فراغت جوانان با توجه به آغاز تدریجی تعطیلی مدارس، گفت: لازم است مراکز تفریحی، ورزشی، کانون‌های فرهنگی مذهبی برای پرورش بهتر نسل جوان و نوجوان تلاش کنند.

نمایندگان جناح بازی نکنند
امام‌جمعه جهرم بر لزوم تمرکز نمایندگان بر مشکلات اساسی جامعه تأکید کرد و گفت: برای مردم، این جناح و آن گروه معنا ندارد و نمایندگان باید از این بازی‌های سیاسی بپرهیزند.
حجت الاسلام دژاکام در پایان خواستار مراقبت ویژه خانواده‌ها از نوجوانان و جوانان شد و افزود: امروز که با پیشرفت علم و فناوری استفاده از فضاهای مجازی و اینترنت در دسترس همگان قرارگرفته است باید والدین و جامعه بیش‌ازپیش از حریم خانواده حراست کنند و نگذارند بحث عفاف و حیا در جامعه کم‌رنگ شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار