مشخص شدن حق آبه‌ها در حوزه آبخور سد درودزن اولویت دارد.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲ 28 May 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام والمسلمین صباحی، امام جمعه شهرستان خرامه کمبود آب در آن منطقه و عدم توانمندی کشاورزان برای گذران زندگی را عامل مشکلات معیشتی و فرهنگی در آن شهرستان دانست و از مسئولان راهکارهای لازم را خواستار شدند.
دهقانی مدیر عامل شرکت آب منطقه ای فارس نیز باز نشدن آب را مطابق با نظر کارشناسی و ضروری دانست و به عنوان پیشنهاد، نوبت بندی کاشت زمین های کشاورزی را تنها راه گذر از بحران خشکسالی معرفی کرد.
قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس نیز اظهار کرد: پس از مشخص شدن حق آبه ها در منطقه، دو شیوه را می توان مد نظر داشت: یکی زیر کشت بردن کل اراضی با محصولات کم آب تر مثل زعفران و گیاهان دارویی و دیگری بحث نوبت بندی کشت اراضی و ضمانت های اجرایی آن.
وی با اشاره به این مهم که بحث خشکی در دانشگاه شیراز به طور تخصصی در دست بررسی است، تا زمان نتیجه دادن تحقیقات، کشت محصولات متناسب با وضعیت خشکی را پیشنهاد داد و افزود: جهاد کشاورزی آمادگی همکاری در اجرای نوبت بندی کشت را نیز دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین رصاف حل چنین مسائلی را بر عهده حاکمیت دانست و خاطر نشان کرد: تخصیص اعتبارات خشکسالی راهی برای التیام درد کشاورزان در سال جاری است، هر چند پیگیری امور نوبت بندی راه برون‌رفت کوتاه از این وضعیت است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار