در سفر معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو به شیراز، مسائل و مشکلات آب فارس مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر: ۲۳۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۷ 28 May 2016
تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: در این جلسه وضعیت رهاسازی آب سد درودزن، نوبت بندی آب، وضعیت آب آشامیدنی شهرها و روستاهای فارس، حق انشعاب، پساب تصفیه خانه ها، فرهنگ سازی و مدیریت منابع آب موجود مورد بررسی قرار گرفت.
رحیم میدانی ضمن بازدید از رهاسازی آب کشاورزی در بخش آب پخش و رامجرد شهرستان مرودشت از نزدیک وضعیت آب کشاورزی این بخش را مشاهده و بررسی کرد و میزان آب رهاسازی شده با توجه به خشکسالی و بارش های اندک را مورد توجه قرار داد.
معاون وزیر در امور آب و آبفای وزیر نیرو، با تاکید بر اینکه حجم آب سد درودزن با کاهش قابل توجهی روبرو است خواستار آن شد تا مردم به شکل مستقیم با مشکل کم آبی آشنا شوند و با فرهنگ سازی در این بخش شاهد مشارکت بهره برداران در امر استفاده بهینه از منابع آب باشیم. همچنین مسئولین و مدیران استانی با توجه به منابع آبی موجود، با اجرای طرح های آب و فاضلاب به بهینه سازی طرحها کمک کنند.
مدیرعامل آب منطقه ای فارس نیز به انسجام و تعامل خوب و مناسب میان مدیران آب، آبفا و برق استان اشاره کرد و ضمن بیان اینکه تمرکز برداشت منابع آب آشامیدنی و کشاورزی فارس بر آبهای زیرزمینی است، این مساله را با توجه به ورود به نهمین سال خشکسالی نگران کننده دانست و خواستار همدلی بیشتر مدیران استانی و ارشاد و هدایت از سوی معاون آب و آبفا شد.
بوستانی مدیرعامل آبفا روستایی فارس به مسائل و مشکلات آب روستایی در فارس اشاره کرد و افت کیفی و کمی منابع آب در مناطق روستایی و عدم امکان پرداخت برق را از مشکلات اساسی آبفا روستایی عنوان کرد.
قلندری مدیرعامل آبفا شهری فارس نیز به بیان مشکلات آب آشامیدنی تعدادی از شهرهای فارس پرداخت و خواستار کمک به حل این مشکل شد.
نظرپور مدیرعامل آبفا کلان شهر شیراز نیز به مشکلات تامین آب آشامیدنی کلان شهر شیراز اشاره کرد و موضوع فاضلاب این شهر را یکی از دغدغه های مدیریت خود دانست.
وی خواستار کمک به حل مشکلات تصفیه خانه دوم فاضلاب شیراز شد که هم اکنون از پیشرفت فیزیکی مطلوبی برخوردار است. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار