مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: به مناسبت دهه تکریم و نکوداشت مساجد و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، چهار هزار مسجد، حسینیه و بقاع متبرکه در این استان با غبار روبی و عطر افشانی آماده استقبال از این ماه پر فضیلت می شود.
کد خبر: ۲۳۷۰۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۳ 28 May 2016

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حسین کریمی، شنبه در حاشیه آیین غبارروبی یکی از مساجد شهر شیراز بیان کرد: در قالب این طرح بیش از 500 مسجد در استان فارس برای میزبانی از روزه داران نظافت می شود.
وی بابیان اینکه باید مساجد را همانند خانه خود بدانیم و در زیباسازی و نظافت آن نهایت اهتمام را داشته باشیم، افزود: با هماهنگی هایی که انجام شده تشکل های موجود درهر مسجد مشتمل بر هیات های مذهبی، کانون های فرهنگی و پایگاه های مقاومت با محوریت ائمه جماعت مساجد در امر غبار روبی مساجد همکاری دارند.
کریمی اظهارداشت: پاکیزگی مساجد به عنوان یک دستورالعمل قرآنی نیز مطرح شده است به همین سبب در دهه غبار روبی مساجد برای پاکیزگی، رفع کمبودهای مسجد، نوسازی کتاب ها و کتابخانه ها، پاکیزگی فرش ها و برنامه های فرهنگی مساجد باید تلاش بیشتری صورت گیرد.
وی اضافه کرد: به هر میزان که مکان های عبادی ما زیبا تر، پاکیزه تر و معطر باشد، فضا برای عبادت دلنشین و جذاب تر خواهد بود و جوانان با اشتیاق بیشتری در این مکان ها حضور می یابند.
او ادامه داد: مسجد بهترین مکان برای عبادت خداوندو از ارزشمند ترین جایگاه دراسلام محسوب می شود و دهه نکوداشت مساجد فرصت خوبی است تا مسئولان با برنامه ریزی کارهای فرهنگی موثر و تاثیر گذاری در این زمینه انجام دهند.

اعزام بیش از سه هزار مُبلغ دینی به مناطق مختلف فارس در ماه رمضان

مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی فارس بیان کرد: همچنین در ایام ماه مبارک رمضان امسال بیش از سه هزار مُبلغ دینی برای پاسخگویی به امور مذهبی مردم به مناطق مختلف این استان اعزام می شوند.
کریمی اظهارداشت: در ماه مبارک رمضان امسال، برنامه های فرهنگی مختلفی از جمله آموزش رایگان قرآن کریم، کلاس های اخلاق و بیش از پنج هزار کرسی موعظه در تمام مساجد این استان برای استفاده همگان برگزار می شود.
او اضافه کرد: در ماه مبارک رمضان، جامعه به سمت پاکی و خوبی در حرکت است و این ماه پرفضیلت فضای بسیار مناسبی برای انجام فعالیت های فرهنگی است.
دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه نکوداشت و غبارروبی مساجد نامگذاری شده است و در این دهه مساجد سراسر کشور برای استقبال ازماه میهمانی خدا مهیا می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار