مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های وزارت کشور گفت: در صورت تصویب قانون جدید جرائم رانندگی، کاندیداهای انتخابات که به‌عنوان راننده متخلف شناخته شوند رد صلاحیت خواهند شد.
کد خبر: ۲۳۶۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۴ 28 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس:امیر جعفرپور در حاشیه دومین همایش مهندسی حمل و ترافیک در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از 10 هزار میلیارد تومان بودجه اعتبارات حمل‌ونقل شهری و روستایی واقع در حریم شهرها 500 میلیارد تومان در قالب پنج درصد به استان فارس که جمعیتی افزون بر چهار میلیون نفر دارد اختصاص‌ یافته است.

وی یادآور شد: استان فارس به دلیل وسعت و جمعیت زیاد رتبه برتر را در مورد کشته‌ها و مصدومان ناشی از حوادث جاده‌ای به خود اختصاص داده است و نیاز به اعتبار و زیرساخت‌های مقابله با معضل ترافیک دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: انسان‌محوری به‌جای خودرو محوری و توجه به تحرک و جابجایی مردم با سیستم و سامانه غیر موتوری شامل پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری مهم‌ترین رویکرد کلان برای حمل‌ونقل عمومی است که با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات ترافیکی برطرف می‌شود.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌های وزارت کشور تصریح کرد: به‌زودی لایحه اصلاح قانون رسیدگی به جرائم تخلفات رانندگی برای افرادی که براثر رعایت نکردن قوانین رانندگی باعث مرگ شهروندان شوند به دولت ارجاع و سپس برای تصویب به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود.

جعفرپور با اشاره به در نظر گرفته شدن جرائم اجتماعی برای تخلفات غیر عمد بیان داشت: در صورت تصویب این لایحه رانندگان متخلف که به‌نوعی براثر عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی اقدام به‌تصادف منجر به فوت کنند برای درس عبرت گرفتن در مدت یک تا دو هفته در غسالخانه اقدام به شستن میت خواهند کرد.

وی اضافه کرد: رفت‌وروب سطح شهر از یک هفته تا یک ماه، محرومیت کامل رانندگی و اجتماعی در سطوح مختلف، رد صلاحیت کاندیداهای انتخاباتی و مجازات زندان از دیگر مجازات سنگین برای رانندگان متخلف است.

مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک سازمان شهرداری‌ها وزارت کشور ابراز داشت: بر اساس آمار ارائه‌شده در طی دو سال گذشته تلفات فوتی ناشی از حوادث رانندگی از 16 هزار و 750 نفر به 16 هزار 350 نفر و درون‌شهری از 5 هزار به 4 هزار و 400 نفر کاهش داشته است.

جعفر پور اظهار داشت: در هوشمند سازی مدیریت بار و ساماندهی سازمان‌های حمل‌ونقل شیراز رتبه برتر کشوری را به خود اختصاص داده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار