شهردار شیراز گفت: اجرای طرح ترافیک شیراز از چهار سال پیش ارائه شد و اکنون در مورد افرادی که جلوی اجرای این طرح را گرفته‌اند می‌توان اقدام به نوشتن کتاب کرد.
کد خبر: ۲۳۶۹۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۶ 28 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: غلامرضا پاک‌فطرت در حاشیه دومین همایش یک‌روزه مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک عمومی استان اظهار داشت: برای اجرای طرح ترافیک باید هماهنگ و قاطع عمل شود تا شاهد کاهش تصادف منجر به مرگ و مصدومان در تمام شهرها به‌ویژه کلان‌شهر شیراز باشیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل حمل‌ونقل هزینه و اعتبار نیست بلکه اجرای قوانین است، افزود: مبلغ جریمه‌ای که در قالب دیه از سوی راننده متخلف به خانواده متوفی که براثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می‌دهد، یا از طرف صاحب اتومبیل و یا از طریق گل‌ریزان تأمین می‌شود و تأثیری در کاهش تصادف نخواهد داشت.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد:درآمد حاصل از جریمه های رانندگی در شیراز باید صرف ایمنی در همین شهر و استان شود.

پاک‌فطرت افزود: تا قوانین اصلاح نشود آمار تلفات رانندگی همچنان باقی خواهد ماند و برای برون‌رفت از این معضل باید یکی از محورهای همایش ارائه طرح از سوی دانشگاه شیراز و نیز مطالعات هوشمندانه ترافیک ارائه باشد و آمار گرفتن سر چهارراه‌ها کمکی به کاهش تخلفات رانندگی نمی‌کند.

وی تصریح کرد: اگر قصد هوشمند کردن شهر را داریم باید به‌سوی هوشمندسازی حمل‌ونقل ترافیک گام برداریم و در این راستا برای مونوریل کردن کلان‌شهر شیراز با قطار شهری و سیستم حمل‌ونقل اتوبوس با کمک دانشگاه اقدام شود.

شهردار شیراز بیان داشت: در این همایش باید شرکت‌هایی که اتومبیل تولید و قطعات خودرو می‌سازند و نیز بیمه و پلیس حضورداشته باشند، چراکه 70 درصد آلودگی‌ هوا بر اثر اتومبیل‌هایی است که سوخت زیاد مصرف می‌کنند.

پاک‌فطرت اضافه کرد: دلمان بر این خوش است که ایران‌خودرو در استان فارس فعالیت می‌کند ولی اتاق اتومبیل از تهران وارد و در شیراز سرهم‌بندی می‌شود و نیز براثر بعد مسافت  طولانی اتاق‌ها که در کفی حمل می‌شود دچار پیچیدگی شده و مشخص نیست آیا شرکت مرکزی کنترلی بر ساخت دارد یا خیر؟

شهردار شیراز ابراز داشت: این همایش باید به‌گونه‌ای عمل کند تا سیستم حمل‌ونقل در شیراز و دیگر شهرها برای تسریع در ارائه خدمات به شهروندان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار