رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی به استاندار فارس پیشنهاد کرد: با هدف گردآوری، حفاظت و ارائه خدمات آرشیوی در حوزه فرهنگ و هنر، آرشیو هنر ایران با حمایت استانداری فارس در شیراز ایجاد شود.
کد خبر: ۲۳۶۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷ 26 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:سیدرضا صالحی امیری که برای شرکت در نشست فصلی مدیران ستادی و استانی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به شیراز سفر کرده، ساعتی پیش با سید محمدعلی افشانی، استاندار فارس دیدار و گفت‌وگو کرد.

مشاور رییس جمهور در این دیدار با تاکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کتابخوانی و مدیریت کتابخانه‌های استان تاکید کرد مجمع کتابخانه‌های استان فارس تشکیل شود.

صالحی امیری با اشاره به اینکه متاسفانه آمارهای دقیقی از تعداد کتابخانه‌های کشور وجود ندارد، ابراز امیدواری کرد: در قالب مجمع کتابخانه‌های کشور آمارهای قابل ارائه از تعداد کتابخانه‌های کشور ارائه و استانداردسازی خدمات کتابخانه‌ها انجام شود.

وی با اشاره به نفایس خطی و اسناد تاریخی فراوان متعلق به استان فارس که در کتابخانه و آرشیو ملی موجود است پیشنهاد کرد: نمایشگاه میراث مکتوب و مستند فارس در شیراز برگزار شود.

«»افشانی ضمن تقدیر از برنامه‌های مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس ابراز امیدواری کرد: گام‌های ارزنده‌ای برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی و حفاظت از میراث مکتوب استان فارس برداشته شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار