شهردار شیراز گفت: یکی از ارکان اصلی توسعه پایدار شهری، سیستم حمل و نقل است، حمل و نقلی که می تواند پایه سایر ارکان توسعه قرار گیرد.
کد خبر: ۲۳۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 26 May 2016
ابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا پاک فطرت، پنجشنبه در دومین همایش یک روزه مهندسی حمل و نقل ترافیک در شیراز افزود: امروز در دنیا و در تمام شهرها و به ویژه کلانشهرها، بحث توسعه پایدار به عنوان یک ضرورت مطرح است.
وی بیان کرد: اگر در داخل شهرها، شاهد استقرار و فعالیت یک سیستم حمل و نقل ایمن باشیم بدون تردید استقبال مردم از آن بیشتر خواهد بود و به همان میزان، مشارکت مردم در روند توسعه پایدار شهر افزایش می یابد.
او گفت: اگر درشهرها سیستم حمل و نقل پاک، سبز و روان باشد، شاهدکاهش آلودگی ها خواهیم بودو این به شکوفایی اقتصاد یک شهر کمک خواهد کرد.
پاک فطرت، یکی از مشکلات حوزه حمل و نقل در کشور را نبود مدیریت هماهنگ دانست و افزود: رفع مشکلاتی که شهرهای ما در حوزه حمل و نقل با آن مواجه هستند به تنهایی از عهده شهرداری و پلیس ساخته نیست هرچند امروز در شهر شیراز مشاهده می کنیم که پلیس با وجود محدود بودن امکاناتش ترافیک را به خوبی هدایت می کند.
وی ادامه داد: اگر در شهرها سیستم حمل و نقل ایمن ایجاد شود، بی شک میزان تلفات و خسارت های جانی و مالی نیز کاهش خواهد یافت و در این میان، شرکت های بیمه بیشترین نفع را خواهند برد.
شهردار شیراز، استاندارد بودن خودروها را در کاهش آلودگی ها و خسارت های ناشی از حوادث رانندگی تاثیرگذار دانست و بیان کرد: باید دید که شرکت های خودروساز داخلی تا چه میزان در تولید محصولات خود به امنیت جانی مردم و استاندارد بودن خودروها توجه می کنند.
پاک فطرت افزود: بی تردید حضور تمام عوامل و عناصر تاثیرگذار و ذینفع در زمینه ترافیک و حمل و نقل اعم از شرکت های بیمه و خودروسازان نیز در چنین همایش هایی ضروری است و بدون حضور آنها این همایش ها کامل نخواهد بود.
وی، بر لزوم برخورد قاطع تر با رانندگان متخلف تاکید کرد و گفت: برخی از قوانین در حوزه راهنمایی و رانندگی نیازمند بازنگری و تغییر است، قوانین باید برای شهرهای مختلف متفاوت باشد، مبلغ جریمه در یک شهر گردشگری و بزرگ مانند شیراز باید به مراتب از یک شهر مرزی و کوچک بیشتر و قوانین سختگیرانه تر باشد.
او افزود: امروز در شهر شیراز بعضا تصادف هایی رخ می دهد که حتی در جاده ها هم آنها را مشاهده نمی کنیم و این نتیجه بی توجهی به قوانین راهنمایی و رانندگی و سرعت زیاد است.
وی گفت: راننده یک خودرو چند صد میلیون تومانی وقتی از بابت بیمه بودن خودرو خود اطمینان دارد به خود اجازه می دهد که با هر سرعتی در شهر رانندگی کند و حتی معتقد است که اگر به عابر پیاده هم برخورد کند بیمه جبران خسارت می کند در حالی که قوانین باید آنقدر سختگیرانه باشد که کسی به خودش اجازه تخطی از آن قوانین را ندهد.
شهردار شیراز، با اشاره به قوانین سختگیرانه راهنمایی و رانندگی در بسیاری از کشورها اظهار کرد: همان گونه که ما خودرو از خارج وارد می کنیم می توانیم قوانین راهنمایی و رانندگی را نیز وارد کنیم و به همان شیوه ای که آنها با متخلفان برخورد می کنند ما نیز برخورد کنیم.
پاک فطرت بیان کرد: امروز اگر پلیس راهنمایی و رانندگی در شیراز راننده متخلفی را جریمه کند، آن جریمه به حساب خزانه در مرکز واریز می شود در حالی که نباید چنین باشد و این مبلغ باید برای حل مشکلات ترافیکی همان شهر استفاده شود.
او ادامه داد: تا زمانی که برای اصلاح قوانین حرکت نکنیم نباید انتظار داشته باشیم که میزان تخلفات، تلفات و خسارت های ناشی از حوادث رانندگی کاهش یابد.
وی گفت: امیدواریم چنین همایش هایی بتواند به بهبود حمل و نقل درون شهری و کاهش حوادث کمک کند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار