بر اساس حکم قضایی، بناهایی که به صورت غیرقانونی در اراضی ملی تنگ کتویه شهرستان داراب احداث شده بود، تخریب شد.
کد خبر: ۲۳۶۰۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶ 26 May 2016

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دادستان داراب با بیان این مطلب، اظهار داشت: با توجه به اینکه شورای اسلامی تنگه کتویه اخطارهای مکرر دادستانی داراب را در مورد ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی ملی نادیده گرفته بود، نیروی انتظامی اقدام به تخریب قسمت عمده ای از بناهایی که به صورت غیر مجاز در این منطقه احداث شده بود، کرد.
حجت الاسلام علی خورشیدی افزود: از هیچ مرجع قانونی مجوزی برای این افراد صادر نشده است و آنان خود سرانه اقدام به تصرف منابع و اراضی ملی در منطقه کتویه کرده اند.
وی گفت: در اجرای این حکم قضایی رفع تصرف، قسمت زیادی از بناهای غیر مجاز در اراضی ملی منطقه یاد شده تخریب
شد و برای قسمت هایی که هنوز تخریب نشده به عاملان این کار فرصت داده شده که ظرف مدت دو ماه در این زمینه اقدام کنند همچنین مصالح ساختمانی افرادی که بتازگی در این اراضی شروع به ساخت بنا کرده بودند، تخریب شد.
دادستان داراب ادامه داد: متاسفانه بعضی از افرادی که در تنگ کتویه دامدار هستند خود سرانه اقدام به تصرف و تفکیک قسمت زیادی از زمین های اراضی ملی کرده اند و مقرر شده که این افراد اراضی را تخلیه و تحویل اداره منابع طبیعی این شهرستان دهند.
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان داراب هم گفت: اراضی تصرف شده در منطقه کتویه داراب متعلق به منابع طبیعی این شهرستان است و با توجه به اخطارهای مکرر که به شورا و دهیاری تنگ کتویه داده شده و متاسفانه به آن توجهی نکردند، با حکم دادستان داراب بناهای ساخت شده در این اراضی تخریب شد و از اقدام افرادی که بتازگی مبادرت به انجام این کار کرده بودند نیز جلوگیری شد.
علیرضا قاسمی اظهار کرد: به سازندگان برخی از بناهایی که در این اراضی هنوز تخریب نشده نیز فرصت داده شده که ظرف مدت یک ماه این اماکن را تخلیه کنند و به مکانی که از سوی جهاد کشاورزی مشخص می شود نقل مکان کنند.
شهرستان داراب در فاصله 225کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار