معاون دادستان‌کل کشور با بیان اینکه ۸۰درصد سواحل شمال کشور به‌صورت غیرقانونی تصرف شده است، گفت: ۵۵درصد این تصرفات توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است.
کد خبر: ۲۳۵۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۷ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم:محمد جواد حشمتی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی شورای حفظ حقوق بیت‌المال با بیان اینکه استان مازندران از جمله استان‌های پرتخلف در حوزه زمین‌خواری و دریا‌خواری است اظهار داشت: 80 درصد سواحل شمال کشور تصرف شده که 55 درصد این تصرفات توسط دستگاه‌های دولتی انجام شده است.

وی با ابراز اینکه به‌دلیل تغییر کاربری‌های متعدد روستاها و زمین‌های کشاورزی و ارزشمند کشور به روز سیاه نشسته‌اند، افزود: بیش از 130 هزار ویلای غیرمجاز در شمال کشور ساخته شده است و خسارتی که به بیت‌المال در این زمینه وارد شده قابل شمارش نیست.

معاون دادستان کل کشور با طرح این سؤال که چرا زمین‌خواران روی اراضی شمال کشور خیمه زدند و چرا زمین کشاورزی این مناطق به‌قیمت بالا از کشاورزان خریداری می‌شود و به‌راحتی تغییر کاربری داده می‌شود عنوان کرد: در کشورهای دیگر اگر یک متر از زمین‌های کشاورزی از زیر کشت خارج شود همه مسئولان مؤاخذه می‌شوند اما در شمال کشور هکتار هکتار زمین‌های کشاورزی برای تغییر کاربری خشک می‌شود اما کسی پاسخگو نیست.

وی با اعلام اینکه اجرای طرح هادی سبب از بین رفتن روستاهای کشور شده است، گفت: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و بدون ضابطه، کلاهبرداری‌ها، زدوبندها و مسامحه‌کاری‌ها در زمینه زمین‌خواری سبب تشکیل سالانه 200 هزار پرونده قضایی در دادگاه‌های کشور شده است.

حشمتی خاطرنشان کرد: ما برای حفظ آب، خاک، رودخانه و کوه و همه اموال بیت‌المال قانون داریم اما متأسفانه این قوانین در عمل اجرایی نمی‌شود و مسئولان محلی و استانی در اجرای آن کوتاهی می‌کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار