قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: خط دوم انتقال آب به شیراز که از شش سال پیش عملیات اجرایی آن آغاز شده است با میانگین زیر 40 درصد پیشرفت، تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۲۳۵۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از فارس: ستار محمودی بعدازظهر امروز در حاشیه آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شرق شهر جدید صدرا در سخنانی اظهار داشت: خط دوم انتقال آب شیراز 150 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که 76 میلیارد تومان در سال گذشته به این طرح اختصاص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه استان فارس با مشکل کم‌آبی روبه‌رو است و نیاز به مدیریت مصرف آب دارد، افزود: میانگین بارش باران در کشور 20 درصد بیشتر از سال گذشته و یک درصد کمتر از 47 سال پیش بوده است و در استان فارس این میزان 25 درصد در کوتاه‌مدت و 10 درصد میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

قائم‌مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای مقابله با مشکل کم‌آبی در فارس که استانی مولد است و شتاب بیشتری در توسعه دارد سهم قابل‌توجهی از اعتبار یک‌هزار و 400 میلیارد تومانی کشور به آبفا شهر شیراز اختصاص یافته است.

محمودی تصریح کرد: برای اجرای طرح‌های فاضلاب در کشور متمرکز به یک نقطه نیستیم و با رعایت مسائل زیست‌محیطی تمام طرح‌ها پایش و در سطح کشور اجرایی می‌شود.

وی بیان داشت: طرح‌های آبفا در 25 سال گذشته به‌عنوان طرح‌های لوکس مطرح بوده، درصورتی‌که طرح‌های زیست‌محیطی است و اگر برای آن هزینه نشود، هزینه‌های بهداشت و درمان افزایش می‌یابد.

قائم‌مقام وزیر نیرو با تأکید بر اینکه در دولت‌های گذشته طرح‌های بسیاری در زمینه آبفا در کشور اجرا شده است، افزود: در دولت یازدهم تعداد بسیاری از این طرح‌ها از سوی بخش خصوصی و 4 هزار میلیارد تومان نیز از محل خرید تضمینی و مشارکت‌های مردمی بوده است.

محمودی اضافه کرد: برای صرفه‌جویی در مصرف آب و نیز گسترش فضای سبز به‌عنوان ریه شهر از آبی که دارای استاندارد زیست‌محیطی است استفاده شود تا طراوت و زیبایی در شهرها به‌ویژه شهر شیراز را شاهد باشیم.

وی بیان داشت: مهم‌ترین سیاست وزارت نیرو هدایت طرح‌های زیست‌محیطی که منافع جانبی دارد به بخش خصوصی است تا از این طریق بتوان به اهداف کوتاه و بلند‌مدت دست یابیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار