رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، نتایج رتبه‌بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس شاخص «اچ ایندکس» در هفته دوم آوریل ۲۰۱۶ میلادی را اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۵۶۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:دکتر پیام کبیری در جدیدترین گزارش آن مرکز، نتایج رتبه‌ بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور بر اساس شاخص h-Index را اعلام کرد.

کبیری اظهار داشت: این گزارش توسط گروه علم سنجی این مرکز از پایگاه استنادی اسکوپوس تهیه و استخراج شده و شامل شاخص‌های علم سنجی محاسبه شده برای هر یک از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

وی افزود: این شاخص ها شامل شاخص h-Index، تعداد کل مقالات، تعداد کل استنادات، میانگین استناد به ازای هر مقاله، تعداد استنادات بدون احتساب خوداستنادی، میانگین استناد به ازای هر مقاله بدون احتساب خوداستنادی و شاخص h-Index بدون احتساب خوداستنادی است.

رئیس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: تعداد دانشگاهها و موسسات آموزشی مورد بررسی از ۴۳ مورد در گزارش قبلی مربوط به هفته دوم اکتبر ۲۰۱۵ به تعداد ۶۵ دانشگاه در هفته دوم آوریل ۲۰۱۶ افزایش یافته است.

وی گفت: بر اساس نتایج این بررسی، دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اصفهان و شیراز از نظر شاخص H-Index  به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم قرار گرفتند. این گزارش هر شش ماه یک‌ بار روزآمد و منتشر می‌شود.





اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار