معاون قضایی دادگستری استان فارس با بیان اینکه اجرای قوانین برای حفظ بیت المال در برخی موارد بازدارنده نیست گفت : مردم آثار این قوانین و اجرای آن را ندیده اند ، مردم باید آثار قوانین در حفظ بیت المال را لمس کنند .
کد خبر: ۲۳۵۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۶ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام صدرالله رجایی نسب چهارشنبه در نشست هم اندیشی شورای حفظ حقوق بیت المال در شیراز اظهار داشت : زیبنده جامعه اسلامی نیست که این همه تعدی به بیت المال در آن به وقوع بپیوندد ، متاسفانه کسانی هستند که این تجاوزات را انجام دادند و متواری شدند ، مردم خواستار مجازات عاملان تجاوز به بیت المال و حقوق عمومی هستند.
وی اضافه کرد: حفظ بیت المال در سیره اولیای دین و در سیره نورانی حضرت امیر علی ابن ابیطالب (ع) تاکید شده است ، چرا باید کار به جایی برسد که رهبر معظم انقلاب در این عرصه مجبور به ورود باشند و آنگاه ما برای حفظ بیت المال ورود کنیم؟ تخلف آشکار در تعدی به حقوق عمومی و بیت المال زیبنده جامعه اسلامی نیست.
این مقام قضایی در ادامه افزود: این همه پرونده زمین خواری و کوه خواری وتجاوز به انفال در محاکم قضایی وجود دارد ، تاسیس شورای حفظ حقوق بیت المال اتفاق مبارک و لازمی است و باید همگان از آن دفاع کنند.
حجت الاسلام رجایی نسب ادامه داد: نباید در مقابل عدم بازدارندگی برخی از قوانین مسامحه کنیم ، هر جا مشکلی وجود دارد با قاطعیت ورود کنیم و جلو تخریب بیت المال را بگیریم.
نماینده بنیاد مسکن کشور در شورای حفظ حقوق بیت المال نیز در این نشست بر لزوم توجه به قانون تاکید کرد و گفت : قانون در این زمینه فصل الخطاب است و همه باید چشم به اجرای قانون در مجازات متخلفان و برخورد با قانون شکنان داشته باشند.
حجت الاسلام محسن سروش گفت : جای شکر وجود دارد که اکثریت قریب به اتفاق مسوولان در نظام جمهوری اسلامی پاکدست و خدوم هستند ، اگر جایی قانون گریزی وجود دارد نباید به نام نظام اسلامی گذاشته شود ، بحث بیت المال بحث غریبی است که نیاز به حمایت وتلاش برای اجرای قانون دارد.
این مسئول در ادامه گفت : درراه حفظ بیت امال نه تنها جاه و مقام و موقعیت نمی دهند بلکه باید کتک هم خورد وناسزا هم شنید ، متخلفان و سرکشان از قانون مکنت و جاه دارند اما محافظان قانون هیچ ندارند ، باید با حمایت بیشتر راه برای اجرای بهینه قانون فراهم شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار