استاندار فارس گفت: با توجه به مشکلات خشکسالی فارس آبرسانی به ۷۰۰ روستا به وسیله تانکر انجام می شود.
کد خبر: ۲۳۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:محمد علی افشانی ظهر چهارشنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه جدید شهر صدرا با اشاره به مشکلات کم آبی در فارس، گفت: با توجه به کاهش ۲۵ درصدی بارندگی در استان فارس برای در سال جاری بیش از سال گذشته مراقب این وضعیت بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر آبرسانی به ۷۰۰ روستا به وسیله تانکر انجام می شود و باید به این مهم نیز توجه داشت که در برخی از مناطق عمق آب به ۴۵۰ متر رسیده و کیفیت لازم هم ندارد.

استاندار فارس با اشاره به وضعیت تصفیه خانه شهر صدرا نیز گفت: مهمترین مشکل در راه اندازی این تصفیه خانه مباحث زیست محیطی و زمین بود.

افشانی تصریح کرد: بهترین آب برای کشاورزی و فضای سبز آب به دست آمده از تصفیه خانه است که امیدوارم با راه اندازی این مجموعه مشکل کم آبی کشاورزان و فضای سبز صدرا برطرف شود.

در ادامه این مراسم مدیر عامل آبفای شیراز نیز گفت: شهر صدرا در سال ۸۵ به آبفای شیراز واگذار شد که طرح مطالعاتی آن در دستور کار قرار گرفت و سال ۸۷ تمام شد.

الله بخش نظر پور ادامه داد: ۱۰ حلقه چاه، ۵۷ کیلومتر شبکه فاضلاب، ۱۰۰ کیلومتر توسعه شبکه آب در این شهرانجام شده است.

وی یادآورشد: به دلیل اینکه صدرا سرریز جمعیت شهر شیراز است و ۳۲ هزار مسکن مهرنیز در ان وجود دارد، توسعه بیشتری لازم بود که در این راستا بحث فاضلاب صدرا مهمترین مشکل است.

مدیرعامل آبفای شیراز افزود: تصفیه خانه اول شهر صدرا برای ۵ هزار مشترک بود اما تاکنون در جهت رفع مشکلات بیش از ۵۷ میلیارد تومان هزینه شده است.

نظرپور تاکید کرد: تصفیه خانه جدید شهر صدرا ۶ میلیارد تومان اعتباراولیه و در کل به ۳۵ میلیارد تومان هزینه نیازمند است که باید طی دو سال اجرایی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار