دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور گفته است که ایرانیان سالانه صد هزار میلیارد تومان برای مد و لباس هزینه می‌کنند! این هزینه برای هر ایرانی عددی حدود یک میلیون و 200 هزار تومان را شامل می‌شود!
کد خبر: ۲۳۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا: حمید قبادی عصر سه‌شنبه در اختتامیه جشنواره مد و لباس در شیراز، این رقم را نشان دهنده اهمیت مقوله لباس و مد قلمداد و تاکید کرده است که با انسجام بخشی و ساماندهی فعالیت‌های داخل کشور می‌تواند رکود و ورشکستگی صنعت پارچه‌بافی و تولید پوشاک را برطرف کند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه جشنواره‌های مد و لباس معرفی هویت و توانمندی‌های هنرمندان این رشته است، افزود: در زمینه تولید و طراحی لباس باید نگاه به درون باشد و از ظرفیت‌های داخلی به عنوان مصداقی از اقتصاد مقاومتی استفاده شود.

قبادی خاطرنشان کرد: تمامی مسئولانی که در زمینه اقتصاد مقاومتی دغدغه دارند باید به جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های مد و لباس به عنوان یکی از مصادیق اقتصاد مقاومتی نگاه کنند تا این صنعت فراگیر شود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس تصریح کرد: مسئله مد و لباس یک مسئله تک بعدی نیست و با تمامی شؤون جامعه اعم از بهداشت روان، هویت اجتماعی فردی و امنیت ملی ارتباط دارد چرا که تهاجم فرهنگی در گام نخست امنیت ملی را به خطر می‌اندازد.

او با انتقاد از حاضر نبودن استاندار فارس در مراسم اختتامیه جشنواره مد و لباس شیراز تاکید کرد که توجه مقام ارشد استان به این مقوله، مرتفع کننده بسیاری از مشکلات استان در بخش‌های اقتصادی است زیرا لباس یکی از فراگیرترین نیازهای جامعه محسوب می‌شود.

قبادی با تاکید بر این اعتقاد که هر ایرانی باید لباس ایرانی به تن کند، لزوم ارتقا ظرفیت‌های داخلی در زمینه طراحی و تولید پوشاک را یک ضرورت برشمرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس نیز از تشکیل کارگروه ساماندهی مد و لباس در این استان خبر و وعده‌داد که علاقه‌مندان و فعالان این عرصه می‌توانند در شرایط داشتن مجوزهای لازم، از تسهیلات یک میلیارد ریالی استفاده کنند.

بهزاد مریدی با یادآوری اینکه جشنواره مد و لباس پس از یک وقفه ده ساله در فارس برگزار شده است، ابراز امیدواری کرد که هر شش ماه یکبار چنین جشنواره‌هایی در این استان برگزار شود.

او همچنین توضیح داد که برای جشنواره مد و لباس فارس، 400 اثر به دبیرخانه رسید که همگی نشان‌دهنده خلاقیت و ذوق و سلیقه‌های ایرانی بود، گفت: این امر نشان از ظرفیت فارس در رشته‌های تخصصی مربوط به طراحی و تولید لباس است که می‌تواند به لحاظ اقتصادی رونقی به فضای کسب و کار فارس ببخشد.

معاون فرهنگی ارشاد فارس نیز از برگزاری هفت کارگاه علمی در حاشیه نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی گفت و یادآور شد که جشنواره یاد شده کارش را از 28 اردیبهشت آغاز کرده بود.

بهاره شفیعی با بیان اینکه پس از فراخوان شهریور سال گذشته بیش از ٤٠٠ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید، گفت: از میان این آثار داوری ابتدایی و مقدماتی انجام گرفت که ١٤٠ اثر برای داوری مرحله نهایی انتخاب شد.

شفیعی با اشاره به انتخاب پنج اثر از میان آثار ارسالی برای نمایش در نمایشگاه، از برگزاری نمایشگاه عکس پوشاک ایرانی اسلامی به‌عنوان یکی از برنامه‌های جنبی جشنواره یاد کرد.

براساس این گزارش، در نخستین جشنواره مد و لباس ایرانی در بخش عملی لوح تقدیر، هدیه نقدی به سعیده ستاری از شیراز، فهیمه سمیعی از اراک و سارا رضایی از شیراز، تعلق گرفت. همچنین، مژگان شاهی، الهه حیدرنیا، مریم نوشادی و مهدیه جامی جوایز بخش علمی و مقاله را به خود اختصاص دادند و در بخش طراحی و دوخت نیز، فریبا ماری اوریاد، سمانه پرگشا، طیبه شاکر، زهرادهقانی، آلاله احمدی، عاطفه اخوان صفایی، مریم کریمی، مرضیه علی‌نژاد مطلق، ناهید کریمی و فرخ الملوک پورشریف، لوح تقدیر جشنواره را از آن خود کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار