مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه زمان تخلف از قانون و فروش یک آپارتمان به ده ها نفر گذشته است گفت: قانون در این زمینه ملاک معاملات است، خریداران و فروشندگان باید با مراجعه به مراکز قانونی در این زمینه اقدام به معامله کنند و به قانون توجه کنند.
کد خبر: ۲۳۵۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۵ 25 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهندس عطاالله زمانی چهارشنبه در نشست هم اندیشی شورای حفاظت از بیت المال در شیراز افزود: موضوع پیش فروش آپارتمان ها و واحدهای مسکونی در سال های گذشته به یک چالش بزرگ تبدیل شده بود و ده ها نفر درگیر این موضوع بودند و یک واحد به ده ها نفر فروخته می شد.
وی ادامه داد : متاسفانه افراد زیادی بودند که همه دار و ندار خود را می فروختند و یک واحد ساختمانی پیش خرید می کردند اما با شیادانی روبرو بودند که واحد مسکونی را به ده ها نفر فروخته بودند و آنها هیچگاه به حق خود نمی رسیدند و صاحب خانه نمی شدند.
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس ادامه داد:خوشبینانه ترین حالت در این اختلافات این بود که کار به محاکم قضایی کشیده می شد و سالها طول می کشید تا یک پرونده رسیدگی شود، زیان های اقتصادی زیادی به خانواده ها تحمیل می شد و در مجموع همه از این معاملات غیر قانونی ناراضی بودند.
زمانی اضافه کرد: تصویب قانون پیش فروش واحدهای مسکونی در سال 88 و ابلاغ و اجرای آن امید را در قلب ها دمید و چراغ را برای خانه دار شدن قانونی طیف وسیعی از جامعه روشن کرد، اکنون همه باید به این قانون پایبند باشند و آن را اجرا کنند .
وی از دیگر تخلفات محرز را تغییر کاربری اراضی ذکر کرد و گفت : تغییر کاربری اراضی منابع ملی و اراضی خارج از محدوده روستاها نیز تخلفات آشکار است که به وفور رخ داده است .
زمانی همچنین بر لزوم حفاظت ازاراضی ملی تاکید کرد و گفت: متاسفانه همچنان ما شاهد تصرف عدوانی در بسیاری از اراضی ملی هستیم ، هر چند دستگاه قضایی نیز با قاطعیت اقدام و برخورد کرده اما تخلفات در این بخش محرز است .
مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس با بیان اینکه اراضی اطراف شیراز از جمله مکان هایی است که در دسترس تخلفات و تصرف قرار دارد گفت : بر اساس قانون این اراضی باید به بنیاد مسکن تحویل داده شود و بنیاد با حفظ ضوابط نسبت به آبادگری و واگذاری به افراد متقاضی اقدام کند ، ما آمادگی داریم در این زمینه نهایت همکاری را داشته باشیم .
مهندس خداداد مقبلی مدیر کل راه و شهرسازی نیز در این نشست بیان داشت : استان فارس 81 هزار هکتار اراضی دولتی و ملی دارد که برای 52 هزار هکتار آن سند صادر شده است ، 29 هزار هکتار زمین ملی همچنان باقی مانده که برای آن می بایست سند صادر شود.
وی اضافه کرد: برخی از موارد لاینحل مانده که نیازمند مشارکت و همکاری دستگاه های مسوول برای سند دار کردن این اراضی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار