مدیر جهاد کشاورزی شهرستان داراب با اشاره به آغاز فصل برداشت گل محمدی از گلستا‌ن‌های این شهرستان، گفت: همایش گل محمدی روز ششم خرداد ماه در لایزنگان داراب برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۴۸۳۵
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 24 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:سیدی گفت: داراب بزرگترین گلستان دیم گل محمدی جهان را دارد.

وی اضافه کرد: در این شهرستان 5 هزار و 600 هکتار از اراضی باغی به کشت گل محمدی اختصاص داده شده است که این بیشترین سطح کشت گل محمدی در کشور محسوب می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی داراب گفت: محصول گل محمدی در داراب به شکل ارگانیک تولید می‌شود و فرآورده‌هایی نظیر گلاب، غنچه و اسانس گل از آن به‌دست می‌آید.

وی با اشاره به توسعه روند صادرات محصول و فرآورده‌های محصول کشتزارهای گل محمدی داراب، اضافه کرد: این محصولات به کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیا و اروپا صادر می‌شود.

سیدی گفت: هم‌اینک 4 واحد گلاب گیری به صورت صنعتی و 20 واحد گلاب‌گیری سنتی در شهرستان فعال است اما امکان توسعه سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد.

وی اضافه کرد: پتانسیل‌های محیطی برای توسعه گلستان‌های دیم، حضور نیروی انسانی ماهر و با تجربه و صرفه اقتصادی مناسب، امکان سرمایه‌گذاری در عرصه تولید گل‌محمدی و محصولات فرآوری شده را ایجاد کرده و جهادکشاورزی نیز آماده تسهیل روند و حمایت از سرمایه‌گذاری‌های پاک است.

سیدی با یادآوری اینکه همایش جشن گل‌محمدی روز ششم خردادماه در بزرگترین دشت گل دیم جهان و با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود، بازدید از گلستان دیم و ارگانیک کشور در لایزنگان و برپایی نشست‌های علمی و تخصصی پیرامون گل و گلاب همراه با جنگ شادی را از برنامه‌های این همایش عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار