معاون استاندار فرماندارویژه شهرستان جهرم گفت: متاسفانه بنابر دلایل متعددی روابط عمومی ها کمتر در زمینه آگاه سازی جامعه نسبت به عملکرد وفعالیت های دستگاه های اجرایی توجه می کنند که این بی توجهی ها وضعیف بودن انتقادات جدی رسانه ها را نیز برانگیخته است.
کد خبر: ۲۳۴۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۵ 24 May 2016
تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا صحرائیان سه شنبه در جلسه مدیران و کارشناسان روابط عمومی ادارات جهرم گفت: مهمترین وظیفه یک روابط عمومی پویا و فعال تلاش برای انعکاس فعالیت ها و اهداف سازمانی از یک سو و برانگیختن توجه عمومی نسبت به عملکرد سازمان یا مجموعه از دیگر سو است.
وی افزود: امروزه نقش روابط عمومی ها در کمک به تصمیم گیری های مدیریتی یک اداره نقشی در خور توجه است.
فرماندار ویژه شهرستان جهرم جایگاه روابط عمومی در ادارات را مهم دانست و بیان کرد: فعال بودن روابط عمومی ها و ارتباط مستمر با رسانه ها می تواند بسیاری از مشکلات جامعه را حل کند و زمینه ساز اطلاع رسانی مناسب نهادهای مختلف شود.
صحرائیان با انتقاد از برخی ادارات از عدم ارتباط با اصحاب رسانه عنوان کرد: بسیاری از روابط عمومی ها نسبت به پوشش خبری سازمانشان ضعیف عمل می کنند و تعامل و همکاری یک سویه بوده و روابط عمومی ها کمتر بر کارکرد رسانه های جمعی در انتقال اطلاعات و اخبار توجه نشان داده اند و این در حالی است که رسانه ها تشنه خبرند.
وی بر ضرورت استمرار تعامل ادارات جهرم با رسانه ها تاکید کرد وگفت: امکان برقراری رابطه مناسب با وسائل ارتباط جمعی مانند مطبوعات و نشریات راه مثبتی برای برقراری ارتباطات مردمی است و این ارتباط مانع از گسترش شایعه خواهد بود.
نماینده عالی دولت درشهرستان جهرم اضافه کرد:در سال های اخیر رسانه ها چندان قوت و تأثیر گذاری و نفوذ یافته اند که نوع تعامل با آنها می تواند متضمن اعتبار و عملکرد سازمان ها باشد.
وی روابط عمومی الکترونیک را سبب تسهیل دسترسی شهروندان و مخاطبان به اطلاعات و خدمات مورد نیاز ذکر و اظهار داشت: این امر موجب بهبود پاسخگویی و اطلاع رسانی به مخاطبان و ساده سازی فرآیندهای ارتباطات و کاهش هزینه ها خواهد شد.
بهرام بشیری زاده مشاورمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس دراین جلسه ضمن گرامیداشت هفته روابط عمومی گفت :روابط عمومی هازبان گویای دستگاه ها وپل ارتباطی بین مردم ومسئولان هستند اما متاسفانه سالهای متمادی است که در شهرستان هر چه تلاش کردیم کمتر به نتیجه رسیدیم.
وی افزود :در طول سالهای گذشته اقدامات بسیاری انجام دادیم که روابط عمومی های ادارات فعال شوند حتی جزوه شرح وظایف تهیه کردیم و در اختیار آنها قرار دادیم ولی تاکنون بی نتیجه بوده است اما امروز که مجددا به همت فرماندارمحترم شاهد برگزاری یک جلسه با حضور نمایندگان ادارات تحت عنوان روابط عمومی ها هستیم جای خوشحالی است که استقبال خوبی شده است وان شاءالله شاهد پویایی روابط عمومی ها در این شهرستان باشیم.
بشیری زاده بیان کرد : مشکل روابط عمومی ها وفعال شدن آنها زمانی حل می شود که مدیران دستگاه ها به اهمیت آن پی ببرند وتا مدیران نخواهند وحمایت نکنند نه روابط عمومی ها فعال می شوند ونه اطلاع رسانی واصحاب رسانه پویایی کافی پیدا می کنند.
مشاور مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی فارس اضافه کرد:به همین دلیل است که امروز با وجود چندین مجوز نشریه هیچ نشریه فعالی در سطح شهرستان نداریم وخبرنگاران مورد بی مهری قرار می گیرند وهیچگونه حمایتی نمی شوند واین برمی گردد به عدم استقبال وحمایت مسئولان که با استقبال وتوجه فرماندار محترم به این مهم همانطور که قول دادند باید نسبت به آگاه سازی وتوجیه مدیران محترم شهرستان در جلسات شورای اداری عنایت ویژه کنند.
دراین جلسه برخی خبرنگاران رسانه ها ضمن گلایه مندی از عدم اطلاع رسانی بموقع توسط سایر دستگاه ها خواستار توجه بیشتر نسبت به امر اطلاع رسانی وانعکاس اخبار وگزارش های شهرستان شدند.
در این جلسه معاون استاندار وفرماندار ویژه شهرستان جهرم لوح تقدیر وهدیه به مسئولان روابط عمومی ها اهدا کرد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار