رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی گفت: بدون نگرانی در مسابقات جام جهانی، کشتی گیران آزمایش دوپینگ دادند. وی گفت:من در مسابقات جهانی لاس وگاس کنار تیم ملی بودم به جرات می توانم بگویم کیفیت برگزاری مسابقات این دوره در شیراز خیلی بالاتر از مسابقات لاس وگاس بود.
کد خبر: ۲۳۴۴۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰ 23 May 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما:دکتر تورج ملک محمدی افزود: مسابقات جام جهانی کشتی فرنگی که در شیراز برگزار شد. این میزبانی به چند علت حائز اهمیت است. اول اینکه برای اولین بار این مسابقات بین المللی در یک شهرستان برگزار شد بنابراین نمی توان اثر اجتماعی آن و تاثیراتش را در بحث سلامت و تشویق بیشتر مردم به ورزش نادیده گرفت. با توجه به تبلیغات گسترده ای که در 2 ماه گذشته در شیراز انجام شد استقبال مردم از این مسابقات بسیار چشمگیر و جالب و توجه بود.

وی گفت: در این دوره از مسابقات جام جهانی 7 کشور از سراسر جهان حضور داشتند که همگی از نوع میزبانی و کیفیت آن رضایت داشتند. من در مسابقات جهانی لاس وگاس کنار تیم ملی بودم به جرات می توانم بگویم کیفیت برگزاری مسابقات این دوره در شیراز خیلی بالاتر از مسابقات لاس وگاس بود. این اتفاق بسیار خوشایندی است زیرا کشورهای شرکت کننده نقش سُفرای ایران را در کشورهایشان ایفا می کنند و توانمندی ما در عرصه بین المللی به خوبی رسانه ای می شود.

دکتر ملک محمدی افزود: از نظر پزشکی هم این مسابقات برای ما با موفقیت همراه بود. از چند هفته گذشته با دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی و دکتر بنی جمالی سرپرست دبیری این فدراسیون برای پوشش پزشکی این مسابقات جلساتی داشتیم.
هیئت پزشکی ورزشی استان فارس تعامل بسیار خوبی داشت. همین موضوع باعث شد تا بتوانیم در جهت برطرف کردن کمبودها در مدت زمان کوتاه عملکرد موفقی داشته باشیم.

وی گفت: کمبودهایی که باید برای میزبانی این مسابقات برطرف می شد در بخش تخصصی و فوق تخصصی بودند که از جمله می توان به دستگاه های احیای قلب و ریه اشاره کرد. خوشبختانه با وجود اینکه این دستگاهها قیمت بسیار بالایی داشتند ولی فدراسیون پزشکی ورزشی در مدت کوتاهی این دستگاه ها را تهیه کرد و به شیراز فرستاد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی: از آزمایش دوپینگ ترسی نداریم
ملک محمدی افزود: میزبانی این مسابقات در شیراز با حضور گسترده هواداران همراه بود. در سالن حدود 4 هزار نفر حضور داشتند و بیرون از سالن هم جمعیت کثیری بودند که امکان ورود به سالن را نداشتند. خوشبختانه با برنامه ریزی هایی که انجام گرفت در طول برگزاری این مسابقات هیچ مشکل آسیب دیدگی در بین مردم و کشتی گیرها نداشتیم و این نکته بسیار مهم و با اهمیتی است.

وی در خصوص آزمایش دوپینگ کشتی گیران گفت: در حین برگزاری مسابقات طبق اعلام وادا ( آژانس بین المللی مبارزه با دوپینگ) از 24 کشتی گیران آزمایش دوپینگ گرفته شد. ماموران وادا 3 کشتی گیر از هر تیم را آزمایش کردند و از تیم ملی کشتی فرنگی ایران هم سامان عبدولی، رامین طاهری و بشیر باباجان زاده آزمایش دوپینگ گرفتند.

دکتر ملک محمدی افزود: ما هیچ نگرانی و ترس خاصی از آزمایش دوپینگ نداشتیم و ماموران وادا از هر کشتی گیری که می خواستند آزمایش می گرفتند. مبارزه با دوپینگ یکی از اولویت های فدراسیون است و رسول خادم ریاست فدراسیون تاکید ویژه ای به این موضوع دارد.

در این خصوص فدراسیون برنامه ریزی بلند مدتی داشته است. کشتی گیران ما در سلامت هستند و اگر بین آنها مواردی از دوپینگ مشاهده شده به جهت ناآگاهی بوده است.

وی گفت: خوشبختانه ارتباط فدراسیون کشتی با فدراسیون پزشکی ورزشی همیشه خوب بوده است اما از از زمانیکه دکتر نوروزی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفت این ارتباط بهتر و نزدیکتر شد. هفته گذشته کمیته های پزشکی فدراسیون های المپیکی با فدراسیون پزشکی ورزشی جلسه داشتند. در این جلسه نیازهای کمیته های پزشکی مطرح شد که در مجموع نشست بسیار خوب و مثبتی بود.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون کشتی: از آزمایش دوپینگ ترسی نداریم

دکتر ملک محمدی افزود: از دکتر نوروزی رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی تشکر می کنم زیرا 3 دوره در بازی های المپیک کنار تیم ملی کشتی بودم ولی برای اولین بار در این دوره بعد از معاینات پزشکی کشتی گیران المپیکی نتایج آزمایش آنها در اختیارمان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به اینکه سلامت ورزشکاران در اولویت برنامه هایمان قرار دارد، هم اکنون با این نتایج از شرایط کلی کشتی گیران اطلاع داریم و می توانیم برنامه ریزی های لازم و دقیق را برای حضور در بازی های المپیک داشته باشیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار